Annulering na afgesproken inchecktijd.

Arthur19
Level 1
Oss, Netherlands

Annulering na afgesproken inchecktijd.

Help! Ben net nieuw op AIRBNB en verhuur enkele kamers in mijn huis.
Nu heeft een gast vandaag om 17.30 uur geannuleerd, terwijl we middels de berichten van AIRBNB hadden afgesproken dat ze tussen 16.00 en 17.00 uur zouden inchecken. Het is best irritant want had al boodschappen voor ontbijt gehaald, kamer schoongemaakt en ingericht enz. Zijn de gasten (2) nu hun geld kwijt en krijg ik toch het geld voor de ene nacht? Ik heb mijn annuleringsvoorwaarden op flexibel staan. Maar lijkt me niet zo dat mensen op het moment van inchecken (vanaf 15.00 uur) gratis en voor niks nog kunnen annuleren. Vraag me af of ik nu toch geld uitbetaald krijg voor die ene nacht? Of ben ik verplicht het geld terug te betalen aan de gasten?
Groet Tuur.

1 Antwoord 1
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Hallo Arthur,

Wat enorm vervelend voor je. Hebben  je gasten een reden opgegeven voor het plotseling annuleren? Er kan  natuurlijk plotseling iets gebeurd zijn.  Als  je gast later dan 24 uur voor het arriveren  cancelllen, dan krijg je de eerste 24 uur  betaald. 

Hier kan je lezen wat de regels zijn  bij Flexibel annuleren:

https://www.airbnb.nl/home/cancellation_policies?_ga=1.32233982.1519435823.1399496253

Als je gasten  geldige redenen hebben,  (verzachtende  omstandigheden) dan krijgen ze hun kosten vergoed door Airbnb.

je kan bij je reserveringen zien wat je betaald krijgt.

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.