Annuleringskosten

Deniece0
Level 1
Utrecht, Netherlands

Annuleringskosten

Hallo,

 

Ik heb helaas tot twee keer toe moeten annuleren, waarvan eentje komt dordat iemand vooraf via email contact met mij had gezocht en ik daarmee ingestemd heb (verblijf van een week). Maar ineens boekte andere mensen ook een verblijf rondom diezelfde datum, schreven zelfs een bericht in het Frans (Oke, wtf), maar ik heb deze dus moeten annuleren.

Nu rekent airbnb 90 euro kosten, en ik vroeg mij af waarom zij dit dan rekenen, terwijl het onterecht is.

 

Groet,

Deniece

15 Antwoorden 15
Deniece0
Level 1
Utrecht, Netherlands

Welk nummer moet ik bellen om air bnb te bereiken? Ik kan het nergens vinden.

I have to cancel all my gast , how can i do it 

Please 

call me on my number 0031617736096

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

see in Help: https://www.airbnb.com/help/article/166/cancel-a-reservation-as-a-host?topic=232 Cancel a reservation as a host

It sais:

If you need to cancel a guest’s reservation:

On your computer
  1. Go to Your Reservations on airbnb.com
  2. Find the reservation you need to cancel
  3. Select Change or Cancel to start the cancellation process
On the Airbnb app
  1. Go to Host Home section of the mobile app
  2. Select the reservation you need to cancel
  3. Tap Cancel Reservation to start the cancellation process
On mobile browser

You can’t currently cancel a reservation on Airbnb's mobile website. Use your desktop computer or download our iPhone or Android app to cancel a reservation.

 

Cancellation Penalties

Canceling a guest's reservation can have serious implications on their trip, so penalties will be applied unless there is an extenuating circumstance.

Liet0
Level 1
Scharendijke, Netherlands

Heb ik precies het zelfde aan de hand, weet van niks, wie kan ik bellen en of mailen?? groot nadeel

airbnb  wie krijg je ooit te pakken,

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

o o dames, nooit zelf annuleren! 

Als je een gast hebt geaccepteerd,  is de boeking pas een feit wanneer  deze gast ook daadwerkelijk heeft betaald, dus  de data blijven open en anderen die sneller zijn kunnen boeken.

Bellen met Airbnb: 020:5222333 of  benader hen via Twitter( @AirbnbNL ; @Airbnb3_Help)

of Facebook @ AirbnbNederland ( aar staat ook het telefoonnummer vermeld ) dat gaat  tijdens kantooruren behoorlijk snel

Rino3
Level 1
Ghent, Belgium

Hallo, ik heb als huurder hetzelfde aan de hand maar dan omgekeerd. Ik boekte dus een verhuurde kamer voor de tweede keer. De verhuurder wilt voor de ondertussen gekende reden niet annuleren. Dat wil ik dus ook niet doen want ik verlies de Airbnb service kost. Omdat de verhuurder accepteerde werd de betaling ook gedaan. Ga ik niet mee akkoord want ik kon niet weten dat de kamer niet vrij was. Airbnb is wat er ook gebeurt de winnaar. Ik ben er klaar mee.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Bgrijp ik dat een huurder je heeft goedgekeurd,  vervolgens heb jij betaald, maar verhuurder geeft nu aan dat  de kamer  niet beschikbaar is  maar wil niet cancellen?!?  Ik zou dan echt Airbnb bellen: 020 5222333.

Heb je de conversatie  op je Airbnb site gevoerd? Laat even weten dat hij echt moet cancellen als  de kamer niet beschikbaar is  en dat je Airbnb  gaat bellen  om te bemiddelen in deze. Airbnb kan dan meelezen wat er gebeurt is. In dit geval zal  Airbnb zeker  partij voor je kiezen, je geld volledig terug geven  en de verhuurder berispen.

Airbnb is een platform dat huurders en verhuurders samen brengt, maar ook huurders moeten opletten. Niet alle verhuurders zijn even handig ook.

Rino3
Level 1
Ghent, Belgium

Mirjam hartelijk dank voor het advies. Ik belde het nummer en werd er door een Airbnb-medewerker heel vriendelijk geholpen. De historiek v/d communicatie met de host waar Airbnb zicht op heeft was belangrijk voor de juiste beoordeling. Airbnb annuleerde in naam v/d host en de restitutie was meteen een feit.

Behalve het feit dat ik het tel.nr. via deze weg moest vinden werkt het systeem Airbnb dus goed.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

dank je   Rino, dat je even liet weten hoe het is afgelopen! Ik geef toe dat het nogal een speurtocht is om  de  contact informatie van Airbnb te vinden..

Arthur20
Level 2
Antwerpen, BE

Hallo allemaal,

 

Net voor de 2e maal een boeking moeten annuleren!

Je wilt de gasten direct laten reserveren, maar dan gebeurt er iets omdat je niet onfeilbaar bent....

 

De kalender van airbnb. en booking.com kunnen niet gesynchroniseerd worden, dus in mijn geval annuleerden gisteren mijn gasten op de booking.com site... Ik maakte de date direct terug beschikbaar op airbnb.

Nog geen uur later, boekten dezelfde gasten hun verblijf opnieuw, en ja natuurlijk omdat dit ook al op een later uur was, vergat ik de data op airbnb.  opnieuw te blokkeren...

 

Net verkreeg ik een boeking voor deze data en ik vroeg aan de gasten om zelf te annuleren, maar aangezien ik een strenge annuleringspolicy heb, moesten ze dan 50% van het verblijf betalen, wat ze natuurlijk niet wilden doen, begrijpelijk...

 

Ik stelde voor om de data aan te passen, zodat ze dan toch gratis zouden kunnen annuleren. Ik weet het ik vroeg misschien wat te veel van mijn gasten, maar airbnb. is dan ook zeer streng als het op annuleringen aankomt...
Ik was net binnen het bereik om superhost te worden, en dit gaat nu terug een jaar moeten wachten, helaas....

 

In deze tijd moeten deze kalenders toch gesynchroniseerd kunnen worden, ik bergijp dit eigenlijk echt niet...

 

Groeten,

 

Arthur

Dag medeverhuurders!

 

Bij ons was de situatie dat een gast had gereserveerd voor 4 personen plus 2 baby's. Onze vergunning staat echter maar 4 personen toe. De reservering was automatisch bevestigd en annulering door de gast zou €58,- kosten, annulering door ons zou de standaard sanctionering van Airbnb opleveren. Daar werden de gasten en wij dus niet blij van. Gebeld met Airbnb. Ik heb nu zelf de reservering geannuleerd en na aanlevering van documenten van de gemeente waarin het maximale aantal gasten vermeld staat, zullen ze de sanctionering opheffen.

 

Groeten,

Daphne

Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Hoi,

 

Ik denk niet dat het onterecht is.

Je hebt dus buiten de regels om een boeking buiten airbnb om aangenomen en je kalender niet geblokkeerd voor die data.
Je hebt direct reserveren aan staan, dus wanneer je dan een boeking annuleert krijg je de eerste keer een blokkade op de dagen en een slechte recensie en de waarschuwing dat je de volgende keer moet dokken.

Ik vrees dus dat je daar niet onderuit gaat komen.

En eerlijk gezegd vindt ik dat ook wel terecht. Annuleringen zonder echte dwingende reden geeft airbnb een slechte naam en daar hebben we dus allemaal last van.

Het nummer van airbnb is 020 5222 333

Je kunt bellen maar ik denk niet dat je veel succes zult hebben.

 

Hi,

moet je sowieso betalen als er geannuleerd wordt, er was een misverstand tussen verhuurder en huurder en annuleren levrt van beide zijden geen probleem op maar nu worden er kosten in rekening gebracht 58 euro voor huurder of 48 euro voor verhuurder, terwijl er binnen 24 uur geannuleerd werd. Dat is toch raar... Wie weet hoe dit zit...

groet,

Lily

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

 Hallo Lily, 

Wat de gast moet betalen hangt af van de annuleringsvoorwaarden. 

in  de Airbnb Help wordt dat alemaal uit de doeken gedaan:  https://www.airbnb.nl/home/cancellation_policies?_ga=1.218361305.1101156558.1471850701 geboekt is geboekt, er is bij Airbnb geen regel dat je  kostenloos binnen 24 u mag annuleren.  De Airbnb Fee ben je als gast altijd  kwijt.  Degene die wil cancelen moet dat zelf doen,  cancel niet als verhuurder wanneer de gast eigenlijk wil cancelen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf