Artikel Volkskrant 30 januari 2020 - verhuur Airbnb Amsterdam illegaal volgens Raad van State

Dunja16
Level 1
Amsterdam, The Netherlands

Artikel Volkskrant 30 januari 2020 - verhuur Airbnb Amsterdam illegaal volgens Raad van State

Beste medeverhuurders,

Ik ben  nieuw in het community center, en ik wil graag iets bespreken. 

Vandaag staat er een groot artikel in de Volkskrant over Airbnb: “uit een uitspraak van de Raad van State blijkt dat de tienduizenden Nederlanders die hun woning met enige regelmaat verhuren, allemaal in overtreding zijn.” 

De regering zou een wet voorbereiden die vanaf juli 2020 alle verhuurders wil verplichten tot een vergunning. Wat weten jullie hiervan, en moeten we ergens rekening mee houden? Ik word er een beetje zenuwachtig van. het artikel vind je hier:  https://bit.ly/38SdJka

 

Groet, Dunja 

3 Antwoorden 3
Guido28
Level 2
Tilburg, Netherlands

Ik hoorde het gisteren ok via het NOS journaal ... Erg jammer weer, zo'n "onduidelijkheid" ... Volgens de website van de Raad van Staten zijn dit de consequenties voor nu: