Availability Calendar synchroniseren

Availability Calendar synchroniseren

Dag allemaal,

 

Ik probeer mijn agenda te synchroniseren met de kalender van Availability Calendar.
Alleen wanneer ik de synchronisatielink in Airbnb plak, geeft hij aan dat het niet mogelijk is om de agenda's te synchroniseren. Iemand hier nog meer ervaring mee, en nog beter: misschien een oplossing? 🙂

 

Met vriendelijke groet,

Arend

7 Antwoorden 7
Sven14
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Volgens mij accepteert Airbnb niet de webdav:// protocol, maar als je dat vervangt door http:// komt het meestal wel goed.

Ditta1
Level 1
Werkendam, Netherlands

hallo, ik zou graag mijn google agenda wille nsynchroniseren met de agenda van air bnb. uiteraard zonder dat mijn gasten mijn agenda kunnen inzien. weet iemand of dit mogelijk is ? en zo ja hoe ?

 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Ditta1,

 

Ga naar Beschikbaarheid -> Synchroniseer kalenders -> Kalender Exporteren
De URL die daar staat kun je in je Google Agenda plakken, en het is geregeld 🙂

 

Andersom moet ook kunnen.
Alleen moet je dan de optie Kalender Importeren gebruiken.
Bij de instellingen van je Google Agenda kun je de iCal link van je Google Agenda vinden.
Je moet hier wel mee oppassen. Want het kan leiden tot het ongewenst blokkeren van dagen in de Airbnb kalender!

 

Ik zou zeggen: Probeer het maar eens uit.
Om te bezien of het goed werkt.

 

Ook heb ik weleens gelezen, dat er een behoorlijke vertraging in het update proces kan zitten.

Wellicht dat je jouw ervaringen hiermee, hier ook wilt delen.

Dan heeft een ander er in de toekomst eventueel ook nog wat aan.

 

Succes!

Leo251
Level 1
Harderwijk, Netherlands

Hoi allemaal, Het linken werkt bij mij prima, ook heb ik mijn kalenders (homeaway, booking.com en airbnb) netjes in mijn google agenda. Echter, het update proces kon wel sneller, helemaal bij homeaway. Tegenwoordig check ik voor de zekerheid al mijn boekingen van homeaway even bij booking.com en airbnb, omdat homesaway vrij traag is met updaten. Airbnb is tot nu toe altijd up-to-date. Gelukkig nooit een dubbele boeking gehad hierdoor. Is er een mogelijkheid om een update-interval in te stellen denken jullie? Of gebeurt dit wellicht automatisch bij inloggen? groetjes, Leo
Coby2
Level 2
Arnhem, Netherlands

Hoi Leo,

 

Ik heb mijn accommodatie bijna klaar voor booking.com. Nu ben ik aan het zoeken hoe dat zit met agenda's koppelen. Ik kan dat toch doen via de site's van Airbnb en booking.com? Of moet dat via de google agenda? Want hoe jij dat doet snap ik niet helemaal. Hoor graag van je.

Groetjes,

Coby


@Leo251  schreef:
Hoi allemaal, Het linken werkt bij mij prima, ook heb ik mijn kalenders (homeaway, booking.com en airbnb) netjes in mijn google agenda. Echter, het update proces kon wel sneller, helemaal bij homeaway. Tegenwoordig check ik voor de zekerheid al mijn boekingen van homeaway even bij booking.com en airbnb, omdat homesaway vrij traag is met updaten. Airbnb is tot nu toe altijd up-to-date. Gelukkig nooit een dubbele boeking gehad hierdoor. Is er een mogelijkheid om een update-interval in te stellen denken jullie? Of gebeurt dit wellicht automatisch bij inloggen? groetjes, Leo

@Leo251  schreef:
Hoi allemaal, Het linken werkt bij mij prima, ook heb ik mijn kalenders (homeaway, booking.com en airbnb) netjes in mijn google agenda. Echter, het update proces kon wel sneller, helemaal bij homeaway. Tegenwoordig check ik voor de zekerheid al mijn boekingen van homeaway even bij booking.com en airbnb, omdat homesaway vrij traag is met updaten. Airbnb is tot nu toe altijd up-to-date. Gelukkig nooit een dubbele boeking gehad hierdoor. Is er een mogelijkheid om een update-interval in te stellen denken jullie? Of gebeurt dit wellicht automatisch bij inloggen? groetjes, Leo

 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Coby2 

Dat kun je doen via de sites van booking en airbnb

Ga bij airbnb naar kelender, beschikbaarheidsinstellingen.

Daar kies je voor kalender exporteren.

Daar krijg je een link die je bij booking kunt ingeven.

 

Bij booking ga je naar kalender en prijzen

Onderin je scherm zie je: kalender importeren

plaats hier nu de link die je uit airbnb gekopieerd hebt

Kieis in booking voor kalender exporteren.

Kopieer deze code en ga terug naar airbnb waar je de code plakt bij kalender importeren.

 

Een aantal keer per dag wordt dit gesynchroniseerd. Je bent dus niet 100% veilig.

Je kunt het synchroniseren ook handmatig doen

 

Dat kan, inloggen op Chrome en niet op Google. Gr Johnny

 

**[Naam en e-mail adres verborgen - Communitycentrum Guidelines]

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf