BETALINGSMETHODE

BETALINGSMETHODE

bij het betalen van een reservering ondervind ik problemen omdat ik nadat ik een melding krijg dat de betaling geweigerd is, dit terwijl ik nog niet eens een poging gedaan heb om te betalen. Als ik in mijn profiel kijk kan ik geen geselcteerde betalingsmethode vinden terwijl ik meerdere keren voor Ideal gekozen heb als methode. Ik wil namelijk niet via Credit Card betalen. Als ik vervolgens weer naar de reservering ga en probeer te betalen geeft hij de melding : "deze valuta wordt niet meer ondersteund" tik of hieronder op de valuta en kies een andere optie"  alleen kan ik die melding weg klikken maar zie nergens een valuta staan wel dat het te betalen bedrag in euro 's staat vermeld. Verder zie ik de reserveringscode staan en wordt er gevraagd om je info in te voeren om de betaling te voldoen. Soms zie ik heel even lege velden waar kennelijk die info ingevuld moet worden maar die verdwijnen heel snel weer en vervolgens kan ik nergens iets aanpassen of veranderen

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Marc783 

Dit klinkt als een technisch probleem, misschien contact opnemen met Airbnb ?

Contact Airbnb - Community Guide [Updated]

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Marc783, dit was inderdaad een technisch probleem en zou nu opgelost moeten zijn. 

 

Is het je onderhand al wel gelukt om opnieuw een betaling te doen? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Hakim26
Level 1
Netherlands

Hallo,

 

ik heb het zelfde probleem gehad. Ik heb ruim 5 maanden eerder gereserveerd. Helft aanbetaald via Ideal, dit ging goed. 

Toen ik mijn data van de reserving aanpaste, kreeg ik bericht dat de betaling niet gelukt is.

ik heb gebeld met AirBnB, en heb op hun verzoek mijn betalings methode veranderd naar Creditcard. 

De medewerker vertelde dat er op 26/7 automatisch het restbedrag wordt afgeschreven. Dit gebeurde inderdaad. 

Maar de nacht voor mijn vetrek om 02:00uur kreeg ik een mail dat mijn reserving geannuleerd is, omdat ik niet alles betaald heb. 

Schijnt dat er nog rest bedrag van €77 euro ergens rond zweeft, wat niet is uitbetaald.

 

Op dat moment zat ik al 2000km van huis met de auto en mijn 2 kleine kinderen, onderweg naar vakantie bestemming!

 

Hier kwam ik die ochtend achter en mijn gereserveerd huisje was al weer verhuurd!

 

In alle spoed heb ik hetzelfde huisje voor 40€ per nacht duurder kunnen boeken. Maar dan voor maar 6 dagen in plaats van 10 dagen.  Vakantieplanning helemaal verpest. 

 

Dus veel onkosten, stress en gedoe, omdat er een fout in betalingssysteem zit. 

 

Zodra ik terug ben van vakantie ga ik contact opnemen met Airbnb om voor een vergoeding te vragen of wat voor oplossing dan ook.

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf