Bedlinnen verplicht

Claudia1819
Level 2
Nederland, CO

Bedlinnen verplicht

Beste allemaal,

 

Ons vakantiehuis staat op een recreactiepark. Nu is er besloten dat vanaf deze maand bedlinnen verplicht word per gast. We hebben een 5 psersoonshuisje maar er zitten natuurlijk ook wel eens minder mensen in dus dit zijn flexible kosten per persoon. Hoe kan ik dat in Airbnb aanpassen, ik vind daar nergens iets voor? 

Iemand hier ervaring mee die mij zou willen helpen?

Avast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Claudia

5 Antwoorden 5
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Claudia1819 

Er bestaat een optie om kosten bedlinnen toe te voegen (menu: prijzen, bijna onderaan: "toeslag voor linnengoed") maar dat kan alleen per reservering, dus niet per persoon. Dan is het enige alternatief om in de advertentie te vermelden dat het verplicht is en wat de kosten zijn per persoon. En die dan apart via resolutie-centrum in rekening brengen. Of misschien kunnen gasten het rechtstreeks voldoen bij het vakantiepark als ze in-checken ?


Beste @Emiel1,

Bedankt voor je antwoord! Helaas kan ik de optie "Toeslag voor linnengoed" niet vinden? Of zoek ik toch weer verkeerd:

 


Claudia1819_0-1615126498150.png

 

Maar als dit de enige optie is is dit niet helemaal wat ik zoek.

Nu gaat het juist via het vakantiepark maar ze willen daar vanaf omdat dit in drukke periodes voor langere rijen aan de receptie zorgt. 

In ieder geval heel hartelijk dank voor het meedenken. Ik ga er nog maar eens over nadenken hoe ik dit ga regelen. In de advertentie zetten en naderhand naheffen is misschien niet handig, ervaring leert dat veel gasten de advertentie vaak maar half lezen 😉

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Groetjes Claudia

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Claudia1819 

Voor de volledigheid hieronder nog even een schermafdruk met de "toeslag linnengoed" helemaal onderaan. NB  Dit is van de website, dus niet de app.

 

Emiel1_0-1615156088265.png

 

Volgscherm bij "bewerken":

Emiel1_0-1615156389829.png

 

 

Beste @Emiel1,

Mijn printscreens waren ook van de website maar toch kan ik dit niet vinden.

 

Maar ik heb er nog eens over nagedacht en ik ga toch voor de optie die u ook al eerder aangaf. Vermelden in de advertentie en dan doorberekenen.

 

In ieder geval heel hartelijk dank voor uw hulp en het meedenken!

 

Groetjes, Claudia

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Claudia1819 

Waarschijnlijk moet je "professional tools" evt. activeren voor toegang tot de extra opties van het Airbnb Platform:

Hoe kan ik professionele verhuurtools gebruiken

 

Met vriendelijke groet,

Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf