Beleid bij wijzigen reservering door gast

Thijs2
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Beleid bij wijzigen reservering door gast

Hoi,

 

- Ik heb een boeking voor 2 nachten (over 9 dagen).

- Mijn gast wil de reservering, vanwege een dubbele boeking (...), wijzigen naar 1 nacht.

- De andere host heeft volgens mijn gast een streng annuleringsbeleid (waarbij de gast 50% dient te betalen tot 7 dagen voor check in.), dus ze wil het liever niet daar doen.

- Ik heb dit echter ook, dus haar probleem is hetzelfde bij mijn boeking.

- Het lijkt er echter op dat, als ik accepteer, de gast zonder kosten de reservering kan wijzigen.

- Hierdoor loop ik 1 nacht inkomsten mis.

- Opnieuw verhuren is lastig, gezien de korte tijd die ik nog heb + het is dan een losse nacht tussen andere boekingen in.

- Ik wil dit dus liever niet.

 

Nu wil ik graag meedenken met de gast, maar;

- Het lijkt er op dat de gast de boel kosteloos kan wijzigen; in het Airbnb bericht is de prijs gehalveerd voor haar en geen 'penalties'.

- Ik vind dit raar, aangezien ze in principe 1 nacht annuleert en ik met lege handen sta. Wijzigen is in dit geval hetzelfde als annuleren.

- Dit is voor mij natuurlijk geen optie.

 

Kortom, wat te doen? Zijn er kosten aan verbonden voor de gast/krijg ik 50% van de ene nacht alsnog uitgekeerd? En wat als ik niet accepteer?

5 Antwoorden 5
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Ik realiseer me dat mijn antwoord voor jou veel te laat komt. Maar misschien kunnen andere hosts er in de toekomst nog iets mee.

 

Als een gast aan jou verzoekt om een reservering te annuleren, zul je dit in beginsel altijd moeten weigeren. Voor het accepteren van een dergelijk verzoek gelden namelijk dezelfde voorwaarden/consequenties als voor het annuleren op eigen initiatief. Dus het lijkt erop dat je je gast een dienst bewijst, terwijl je jezelf diep in de vingers snijdt. Niet doen dus.

Gerd10
Level 2
Antwerp, Belgium

Ik heb het volgende aan de hand , iemand heeft een reservering voor 4 nachten , de gast wil nu nog 1 nacht wegens problemenin het thuisland.

Wat doe ik , zonder zelf problemen te hebben?

Richard432
Level 2
Xaló, Spain

Klanten kunnen veel te gemakkelijk geboekte termijn onder breken binnen 24 uur en voeren dan redenen aan die niet deugen.

Franse gasten zijn de gemeenste van allemaal. en Airbnb in Frankrijk help ze met alles.

Bij mij geboekt van 8 aug tot 23 aug 2017 in Spanje Jalon komt en heeft diverse klanten aan Airbnb door gegeven , welke totaal niet waar zijn.

Toilet werkt niet , doet het prima vroegen alleen papier in het bakje , staat raar te kijken. Jacuzzi werkt , maar hij zei van niet.

WIFI is gratis heeft gezegd doet het niet , leugen want met miljoenen vakantie gangers geeft Telefonica te weinig streaming.

 

Margaux T airbnb medewerker in frankrijk luistert alleen naar gast ( fransman ) , huur is geboekt op naam Caroline Ricozzi die was er niet , antwoord komt met vliegtuig.  Pas lid van 25 juni 2017 op valse naam dus , was zijn ex- vrouw en al 7 jaar geschieden vertelde zijn zoon. Alles gemeld maar zaak gesloten zegt die Margaux T. krijgen maar 2 nachten betaald en ook de schoonmaak kosten niet vergoed. Dus ik claim dat en komt antwoord retour betalen we niet , was in restaurant in Calpe en bewijst dat met visa uitgaven.

Lakens , handoeken, vuil voor 2 nachten , wie betaald ?

Verlies 13 nachten in hoog seizoen , moeilijk op te vangen nog.

Nu komt het , wij hebben 4 vrijstaande villa,s met groot zwembad en met 2 huizen verhuurt via Airbnb , deze gasten zijn prima en hebben Wifi en doet het. Zeg tegen die Margaux bel ze op en vraag , doet ze niet. Fransen helpen Fransen. terwijl een huis verhuurt is aan Fransen , prima mensen.  Dit deugd voor geen meter.

 

Airbnb gaat voor huurders die betalen het meeste en verhuurders minder , nee dit gaat niet goed zo huurders kunnen alles aandragen en ons verhuurders geld afnemen.

Deze onbehoorlijk vader met 2 zoons was volgens kinderen gestrest , oudste 19 jaar sprak beetje engels , gelukkig mijn vriendin Helen behoorlijk Frans.  Dachten prive huis met zwembad , dus net als vele lezen alle informatie niet kijken naar eerste foto en boeken. dus ga je een reden bedenken, BBQ een grote vaste van steen en 4 portabele hebben wij. Hij voerde aan dat er maar een BBQ is voor 4 huizen , weer Franse leugen.  Ik stop maar want 2 dagen elende mails en ergenis.

Weg 13 nachten niet betaald.

Maar nu ga ik door tot hoogste leiders want dit moeten we niet meer accepteren , dat onrechtigheid zo door kan gaan.

 

Helen en Richard Jalon Spanje  34.966480156 mob 679610313

Josetta0
Level 2
Bloemendaal, Netherlands

Hoi Thijs,

 

Ik heb nu hetzelfde aan de hand. Hoe heb je het destijds opgelost?

 

Gr. Josetta

Flemming2
Level 2
Almere, Netherlands

wij zitten met een soortgelijk dilemma. we hebben stren reserveren. de gast boekt een kamer en heeft zelfs gevraagd om de kamer voor haar vrij te houden en doet op schrift de belofte een dag later de booking te voltooien. dit heeft ze ook gedaan want ze accepteerde boeking. daarna ontstond er schijnbaar een betalingsprobleem waardoor airbnb nu de boeking annuleerd. ik heb streng annuleren en zou binnen de termijn nu gewoon het hele bedrag betaald moeten krijgen. een gast kan er dus schijnbaar onderuit als hij zorgt voor een betalingsprobleem. Dit is in ons nadeel. een poos terug hadden we een soortgelijk iets waarbij airbnb aan mensen uit singapore een uitzonderingspositie geeft. Deze mogen ten alle tijden annuleren. dit gaat ten koste van de vrijheid die je hebt als vethuurder om te kiezen voor streng annuleren en het gaat ten koste van nadere verhuurders want die zijn daarin dan ook benadeeld. Ik ben van mening dat airbnb hierin veel strenger en strikter moet zijn. De dame uit china had dus bij 15 mensen een boeking gedaan en geaccpeteerd om vervolgens alles weer te gaan annuleren. de dagen die de boekingen dan geblokkeerd worden kunnen NIET verhuurd worden. dit klopt niet. Ik ben van mening dat airbnb hierin meer moet doen voor de verhuurders.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf