Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Log in met je Airbnb account om verder te gaan met lezen en om samen te komen en verhalen te delen met miljoenen andere Hosts over de hele wereld.
Wij beginnen na 3 jaar airbnb te merken dat steeds minder mensen een recensie achterlaten. Vooral jongeren laten inmiddels steeds vaker geen recensie meer achter. Te veel moeite voor jongeren, te veel vragen van airbnb ? Herkenbaar ?
Ik herken dit wel (ondanks dat we er zelf nog geen last van hebben).
Maar onze eigen dochter geeft dit ook aan: “We hebben betaald en dan worden we ook nog geacht om de verhuurder een veer in zijn of haar **** te steken". Commentaar onlangs was: "Als die verhuurder een recensie wil en die is ook nog bereid om daar iets voor over te hebben. Dan schrijven we graag 2 A4’tjes vol”.
Eigenlijk snappen ze veel beter dan ons, hoe het eigenlijk werkt.
Een goede recensie is simpelweg: Geld waard!
Het is wellicht niet anders.
Bedenk daarbij ook nog eens, dat het gasten recensie proces, tegenwoordig geen sinecure meer is.
Ze moeten tegenwoordig ook allerlei voorzieningen die je aanbiedt, bevestigen.
Dus voor gasten kan beoordelen tegenwoordig een redelijk intensieve taak zijn!
Was de deuropening of de ruimte rondom het bed, inderdaad 81 cm breed?
Was er een magnetron, en dat soort zaken (En nog verplicht ook, hé)
Bedankt voor je reactie Cor. Je dochter heeft mogelijk wel een punt. Zeker een valide invalshoek. Je opmerking over het recensie proces is idd ook herkenbaar. Mogelijk te veel vragen en klikken voor sommige (jonge) gasten ? Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld. Groeten Marcel
Inderdaad kost het even tijd, maar als het goed is, heb jij als host ook tijd in je gasten gestoken, en ze misschien nét dat extra beetje aandacht of hulp gegeven die ze niet verwacht hadden voor wat ze betaalden. Dan willen ze je wel ter wille zijn en je ook een mooie review geven.
Wat bij mij altijd werkt: als de gasten nèt weg zijn, stuur ik ze dit berichtje na:
Hi .......
Thanks for being my guests and for leaving the room so neatly!
I will sure give you a 5 star review.
Hope you were also satisfied with my service. Let me know if there is anything that I could add or change to give my guests the best Airbnb experience. Hope to see you back in the future.
Kind regards: Mirjam
Best handig om te doen Mirjam ! Wij bedanken onze gasten ook altijd achteraf voor hun verblijf en wensen ze ook een fijne terugreis ! Groetjes
Ik doe, in wat andere bewoordingen, hetzelfde. Neem ook een dag na hun aankomst contact met ze op en vraag of alles in orde is. Zo bouw je een band op waardoor je eerder 5***** krijgt
Hi @Bob297,
Inderdaad, je moet (zeker als Remote Host) een soort van band op zien te bouwen met de gast.
Het hoeven geen vrienden te worden, maar ze moeten wel een goed gevoel bij je hebben/krijgen.
Zelf proberen wij dat ook altijd.
En de stijl waarin je de berichten schrijft, helpt daar enorm bij.
Altijd klantgericht zijn. Het zijn soms hele kleine dingetjes die het hem doen.
Zelf merk ik, dat we soms gasten krijgen die aanvankelijk een beetje wantrouwend zijn. En die dan gaandeweg het verblijf positiever worden. Een beetje onder het mom: Iedereen kan wel zeggen dat het goed is, eerst maar eens zelf ervaren.
Hallo, voor degenen die het nog niet gelezen hebben, klik hier om de Airbnb update over recensies te lezen.
hoi Quincy,
Klopt het dat we geen Amsterdam-pagina meer hebben? Jammer, want we krijgen zoveel vragen . van B&B hosts naar aanleiding van de aanstaande vergunningen voor B&B's die per 1 januari 2020 zouden ingaan.
Hoi @Mirjam0,
De "City Boards" zijn helaas wereldwijd van de community website weggehaald. Er is daarvoor een nieuwe "Lokale community" voor teruggekomen.
Je zou eventueel ook een topic in de Community kunnen plaatsen omtrent de vergunningen? Als je bepaalde tags gebruikt die gerelateerd zijn aan de vergunning dan kunnen mensen dit ook via Google in de Community vinden.
Laat het even weten als je hulp nodig hebt!
Groetjes,
Quincy