Betaling anders dan tarief die ik zelf heb gesteld

Talia4
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Betaling anders dan tarief die ik zelf heb gesteld

Hallo iedereen. Waarom staat er "62eur x 7 nachten"  als airbnb mijn uitbetaling berekent, terwijl mijn eigen prijs als 75eur/nacht gemeld is? De servicekosten staan eronder dus daar ligt het niet aan?

9 Antwoorden 9
Syl1
Level 1

Hallo,

Bij mijn reserveringen vanaf oktober wordt bij 1 persoon boeking de prijs van 1 nacht weergegeven terwijl een volle maand geboekt wordt. Zijn er mensen die dit ook wel eens tegen zijn gekomen en hier een oplossing voor hebben.

Alvast bedankt. Syl

Els3
Level 1
Nijmegen, Netherlands

De prijs die ik reken is €35,- per nacht, maar airbnb geeft in de bevestiging van een reservering €34,-- soms €33,-- aan. Hoe kan dit? De servicekosten worden hier nog vanaf getrokken.

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Kan te maken hebben met wisselkoersen en afrondingsverschillen. Heb ik ook regelmatig gehad. Soms was de prijs ook hoger.

Hans26
Level 1
Driebergen-Rijsenburg, Netherlands

Bij mij gaat het ook op een manier die ik niet begrijp.

Ik heb een kamertarief ingesteld van  € 25,- per nacht.

Als ik die kamer verhuur berekent het systeem soms € 24,- en soms € 25,-, terwijl ik zeker weet dat ik aan de tariefstelling niets heb gewijzigd.

Resutaal is dat de ene klant € 1,- meer (of minder) betaalt dan de andere.

Ik snap het niet.

 

Weet iemand het wel?

 

groet, Hans

Ingrid61
Level 1
Lanaken, Belgium

Ik heb precies hetzelfde en snap het niet. Er is niets aan mijn tariefinstelling veranderd en toch krijg ik een euro minder?!

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

@Talia0: Klinkt alsof je een speciaal tarief/korting hebt ingesteld voor boekingen van een week. Een andere mogelijkheid is dat je "Slimme Tarieven" hebt aangezet waarbij de prijs per nacht soms kan dalen naare gelang er minder vraag is of de boekingsdatum dichterbij komt.

Help svp. Uitbetalingen wijken af van mijn advertentie: 87 + 20 schoonmaak eenmalig. Ik krijg soms 96, 91 of 99 uitbetaald terwijl de optelsom 107 euro is.

heb mn instellingen gecheckt, geen slimme tarieven etc

 

Reinout1
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dit heb ik dus ook... 110€ is de nachtprijs en Airbnb rekent 88€ een behoorlijk niet te verklaren verschil als het mij vraagt iemand een idee?!

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo,

 

Je tarief in 2017 is per nacht Euro 110,- (slechts nog paar nachten beschikbaar), je ingestelde wekelijkse korting is echter 20% en dat is dus Euro 88,-  voor gasten die 7 of meer nachten boeken

 

NB

Je tarief in 2018 is Euro  130,-  gasten met weekkorting betalen dan Euro 104,-

 

Met vriendelijke groeten.
Emiel

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf