Corona / annuleringen

Hilde39
Level 2
Merelbeke, Belgium

Corona / annuleringen

Hallo, 2 vraagjes van een huurder:

. Kan  ik nog annuleren als blijkt dat ikzelf of iemand  van mijn gezin de dag vóór aankomst positief test op Corona?

. Kan ik nog annuleren als de dag vóór (of enkele dagen vóór) aankomst de regering een lockdown aankondigt? 
Wie weet hierop een correct antwoord aub? 
bedankt!

HIlde

7 Antwoorden 7
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Hilde39 

 

Ervan uitgaande dat de boeking na 14 maart is gemaakt (anders gelden andere regels):

 

 

Bij een lockdown oid gelden de normale annuleringsvoorwaarden zoals die overeengekomen zijn tijdens de boeking. NB Als je bij annulering maar weinig geld terugkrijgt,  hangt het van de gastheer af of deze evt. vrijwillig wat extra wil terugbetalen.

 

Als een gast (of gastheer) zelf COVID-19 heeft, gelden de COVID-19 annuleringsvoorwaarden:

https://www.airbnb.nl/help/article/2701/voorwaarden-bij-verzachtende-omstandigheden-in-verband-met-h...

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Hilde39 @Emiel1 

Het hangt van de boekingsvoorwaarden van de verhuurder af wat je terugkrijgt tijdens een lockdown.

Zelf heb ik in deze periode als verhuurder de meest flexibele annuleringsvoorwaarden geselecteerd.

In geval van een locjkdown krijgt de gast wat mij betreft alles terug.

Ik vind dat anders liggen bij een ziekte van een gast. Daar kan ik als verhuurder niets aan doen. De gast had daarvoor een verzekering kunnen afsluiten

Hilde39
Level 2
Merelbeke, Belgium

Dag Bob, ik gebruik ook de meest flexibele annuleringsvoorwaarden. De huurder kan annuleren tot de dag vóór aankomst. Maar blijkbaar moet de huurder dan tóch de 1ste nacht betalen + de servicekosten van airbnb. Ikzelf zou die eerste nacht ook terugbetalen ad huurder. Betaal jij dan ook de servicekosten terug? Nee toch..🤔

groetjes,

Hilde 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Hilde39 

 

Nee ik betaal nooit zelf iets terug, alle betalingen gaan altijd via Airbnb.

Hilde39
Level 2
Merelbeke, Belgium

@Bob297 

Dag Bob, ik gebruik ook de meest flexibele annuleringsvoorwaarden. De huurder kan annuleren tot de dag vóór aankomst. Maar blijkbaar moet de huurder dan tóch de 1ste nacht betalen + de servicekosten van airbnb. Ikzelf zou die eerste nacht ook terugbetalen ad huurder. Betaal jij dan ook de servicekosten terug? Nee toch..🤔

groetjes,

Hilde 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Hilde39

Zo te zien hoeven ze niet de 1e nacht te betalen.

 

Flexibel

Dit is de meest flexibele optie voor gasten, waarmee gasten tot 24 uur voor aankomst kunnen annuleren en een volledige restitutie ontvangen. Dit betekent dat je niet wordt betaald als een gast ten minste 24 uur voor aankomst annuleert. Als ze na die periode annuleren, krijg je voor elke doorgebrachte nacht betaald, plus één nacht extra.

Hilde39
Level 2
Merelbeke, Belgium

@Bob297 

Ok, bedankt voor de info! 
Hilde

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf