Corona virus besmetting

Vroni1
Level 2
Ghent, Belgium

Corona virus besmetting

Hello,

 

heeft iemand ervaring met annuleren van gasten, omwille van risico op besmetting Coronavirus, tot hiertoe ?

12 Antwoorden 12
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Vroni1, Airbnb heeft een uitgebreide update geplaatst over het Coronavirus. 

 

Zie link https://community.withairbnb.com/t5/Community-Help/Bijgewerkt-5-maart-Uitbraak-coronavirus-info-over...

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Vroni1
Level 2
Ghent, Belgium

Hello Quincy !

Airbnb moet zo snel mogelijk zijn verzachtende omstandigheden aanpassen en verlengen !!!!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Vroni1
Level 2
Ghent, Belgium

If Airbnb agrees for a fully refund for the guest, due to the lockdown in Belgium because of the Corona virus Covid19, why on earth has my guest Lisette not received her restitution ????????

Vroni1
Level 2
Ghent, Belgium

There is a discrepancy between the written rules of Airbnb concerning this pandemic and the reality of their restitution.....

Monique681
Level 2
Rijsbergen, Netherlands

Inderdaad ik ben zelf een host en krijg de een na de andere annulering binnen vanwege de angst of vastgestelde regels door het Corona virus. Wij zitten in Noord-Brabant in Nederland. De gasten die direct geannuleerd hebben hadden gekozen voor flexibel dus kregen hun geld terug maar ik mis wel mijn inkomsten. Doet Airbnb hier niets mee? Wij zitten in een rood gebied. Monique **

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

Monique681
Level 2
Rijsbergen, Netherlands

**

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Vroni1 @Monique681 @Quincy 

 

Ik denk dat we allemaal helaas in hetzelfde schuitje zitten...

Geen inkomsten en de angst om ziek te worden, laten we hopen dat we hier allemaal gezond uit mogen komen en er straks weer tegen aan kunnen gaan.

Vroni1
Level 2
Ghent, Belgium

Airbnb past de verzachtende maatregelen NIET aan ....zij gelden enkel voor reserveringen tot 14 april, terwijl iedereen ziet aankomen dat de lockdown verlengt zal worden tot in mei ( op dit ogenblik tot einde Paasverlof in Belgie)

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Quincy @Vroni1 @Monique681 

 

Als duidelijk is hoelang de maatregels verlengd worden (wat wel zal gebeuren) zal Airbnb dit wel aanpassen, in NL horen we maandag meer..

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Vroni1 @Monique681 @Quincy 

 

Gaan jullie huisvesting bieden aan de COVID-19-hulpverleners? Wij denken er wel over na maar vinden het ook een beetje eng... We zijn benieuwd naar jullie reactie!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

@Wim-En-Lia0, ik heb op dit moment helaas geen kamers vrij, maar als ik een leegstaand huis had gehad dan zou ik dat best wel willen aanbieden aan de hulpverleners. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf