Data geblokkeerd

Annelies3
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Data geblokkeerd

Ik had net mijn huis beschikbaar gesteld van 8 tot 10 juli, nu kreeg ik direct een reservering binnen van 9 tot 11 juli. Deze heb ik geannuleerd omdat mijn huis op 11 juli niet beschikbaar is, maar nu kan ik mijn ruimte niet meer op beschikbaar stellen. Weet iemand hoe dit werkt?

10 Antwoorden 10
Susanna19
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Ik heb hetzelfde. Heb per ongeluk geannuleerd maar wil de annulering ongedaan maken. De data zijn nu echter geblokkeerd. Wat kan je hieraan doen?
Leo37
Level 1
Kerkdriel, Netherlands

ik kom er niet achter hoe je data kan blokkeren die je niet wilt verhuren. wie helpt

Maudy0
Level 1
Rotterdam, Netherlands

Hi Annelies, Ben jij utieindelijk geholpen met dit probleem? Ik heb hetzelfde en weet ook niet wat ik moet doen. Dank! Maudy
Vivian39
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Heeft een van jullie al een manier gevonden om de data te deblokkeren? Ik heb hetzelfde probleem..

Coen1
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hi Annelies,

 

Ik heb hetzelfde. Ik was in de veronderstelling dat ik mijn huis tm 6 mei open had staan, maar kreeg een directe reservering tm 7 mei. In de kalender lijkt het alsof deze maar tm de 6e openstaat, maar kennelijk heb ik deze tm de 7e open gezet. Ik betwijfel dat ik dat daadwerkelijk gedaan heb. Ik heb feedback hierover naar Airnbnb gestuurd in de hoop dat ze iets aan de weergave kunnen doen.

 

Groet, Coen

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

Hallo Coen

 

Als jij je kalender tot en met de zesde mei open zet, betekent dat voor Airbnb dat mensen op de zesde kunnen inchecken voor één nacht en dat ze dus de ochtend van de zevende weer vertrekken. Op de zevende zelf -die je hebt geblokkeerd- kan niemand reserveren. Je zou dus eigenlijk ook de zesde mei hebben moeten blokkeren in de Airbnb kalender om er zeker van te zijn dat je op de zevende geen gasten in huis hebt.

 

Groet     Barbera

Coosje0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Ik zit met eenzelfde probleem.....data die automatisch geblokkeerd zijn kan ik niet deblokkeren. What to do? 

Marco903
Level 1
Weesp, Netherlands

Ik zit ook met dit probleem en heb geen idee hoe dit opgelost kan worden. Is er iemand die hier al een oplossing voor heeft?

ander account aanmaken met de datums wel beschikbaar.

 

is helaas weer veel werk maar airbnb blokkeert tegenwoordig ook data als je eens niet binnen 24 uur reageert. dat kun je niet ongedaan maken. de enige oplossing is dus een 2e account

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Als je een bevestigde reservering annuleert, worden de data automatisch door Airbnb geblokkeerd. Die data kun je zelf niet weer beschilbaar maken. Dat staat overigens, naast andere sancties, duidelijk hier:

Welke boetes gelden er als ik een reservering moet annuleren?

 

Als je reserveringsaanvraag weigerd, kunnen (afhankelijk van reden weigeren) de data ook geblokkeerd worden. Maar die kun je evt. zelf weer vrijgegeven bij het beheren van de kalender.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf