Een huis huren

Veronique111
Level 1
Lichtervelde, Belgium

Een huis huren

Kunnen verhuurders, als je hun huis hebt geboekt en betaald, net voor de afreis de verhuring annuleren?

We zouden graag een huis boeken, maar zagen bij deze verhuurder een recensie waarbij de reizigers die het huis hadden geboekt, kortelings voor vertrek een mail kregen dat het huis voor een duurdere prijs werd doorverhuurd.

Kan iemand mij hierop een sluitend antwoord geven?

Groeten, Vera

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Vera,

 

Dat kan inderdaad voorkomen.

Alleen zal ze dat door Airbnb zeker niet in dank afgenomen worden!

Ten eerste krijgt de verhuurder geheel geautomatiseerd een of meerdere mailtjes - met allerlei waarschuwingen en dreigementen van Airbnb (Als dit gebeurd).

Ten tweede verschijnt hier een aantekening van in hun openbare recensie geschiedenis.

Dus dan zijn eventuele toekomstige gasten gewaarschuwd dat dit kan gebeuren.

En als ze dit teveel doen, dan worden ze verwijderd van Airbnb.

Airbnb verwacht nu eenmaal dat je kalender geheel bijgewerkt is, en de juiste vraagprijzen bevat.

Wat ik niet helemaal begrijp is, hoe ze dan toch die andere huurder kunnen accepteren.

Want bij een geannuleerde boeking blijft de kalender voor die data namelijk geblokkeerd (Behalve als ze andere kanalen van boeken hebben uiteraard).

Een verhuurder die zich toch laat verleiden door een mogelijke huurprijs, is volgens mij toch een tikkeltje dom bezig (korte termijn winst, maar op de langere duur: minder winst).

 

Mvrgr,

Cor.

 

MD-Stylepainting0
Level 1
Blaricum, Netherlands

wat zijn de regels voor het huren van een woning?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @MD-Stylepainting0,

 

Eigenlijk zijn die heel simpel:
- De algehele regels van Airbnb voor huren, zoals vastgelegd in de Terms & Conditions
- De huisregels van de verhuurder

 

En als er iets niet duidelijk is, dan kun je dat de verhuurder altijd eerst vragen. Middels de knop: Contact met verhuurder.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf