Even een weekje offline, kan dat nog tegenwoordig?

Opgelost!
Christiaan-and-Olaf0
Level 2
Birkenbeul, Germany

Even een weekje offline, kan dat nog tegenwoordig?

Weet iemand hier of het bij AirBnB ook mogelijk is om je account een weekje ofzo op een vakantie-stand te zetten, zodat gasten weten dat je even niet bereikbaar bent en jij zelf rust hebt? Ik weet dat je een mede-verhuurder kunt instellen enzo maar dat is nou net niet de bedoeling, want dan ga je toch zelf bereikbaar blijven voor die persoon en dat is nou juist niet de bedoeling. Wij willen een weekje offline in de vakantie, helemaal, zonder meteen gestraft te worden door het systeem. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is, of accepteren dit soort vruchten van de moderne maatschappij het niet meer dat mensen soms een weekje offline willen zijn? Die indruk krijg ik namelijk wel, na een uurtje struinen over AirBnB-fora 😞

Hoor het graag als iemand hier een oplossing voor weet

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands
7 Antwoorden 7
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Is het nog gelukt @Christiaan-and-Olaf0 ?

 

Geniet van jullie vakantie!

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Nog niet, we gaan in augustus pas op vakantie.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Christiaan-and-Olaf0

 

Helemaal offline gaat helaas niet.

Want gasten met een reeds bevestigde reservering kunnen je natuurlijk nog wel altijd vragen stellen - via het Airbnb messaging systeem.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar mijn aanstaande reserveringenlijst is 'helaas' nooit leeg.

Echter, ik stel het altijd op prijs als aanstaande gasten communiceren. In ieder geval beter dan dat ze nagenoeg niet communiceren.

 

Succes!

Gasten kunnen altijd vragen stellen, en ik waardeer dat net zo veel als jij, maar reeds bevestigde reserveringen kunnen volgens mij best even wachten op een reactie, zeker als ze weten dat de host een weekje op vakantie is :).

Juist omwille van die duidelijkheid zou ik graag de boel even op een vakantie-stand zetten, zodat gasten weten dat het wat langer kan duren. Het voorgestelde pauzeren heeft volgens mij niet datzelfde effect, want dan word je alleen niet getoond in de zoekresultaten en kunnen bevestigde gaten nog steeds vragen stellen die je niet direkt kunt (wilt) beantwoorden vanaf een stilte-retraite...

Misschien dat een out-of-office melding daar een oplossing biedt? Hoewel die pas na verzending van het bericht komt is het beter dan niets laten horen, denk ik. Maar of AirBnB dat ook accepteert bij de beoordeling van je response-graad?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Christiaan-and-Olaf0,

 

Ik zou dat niet te hard zeggen.

Je responsegraad wordt gemeten aan de hand van je eerste reactie (dus dat veranderd hierdoor niet - als je tenminste de advertentie gepauzeerd hebt).

Maar gasten kunnen je wel (of niet) een compliment geven voor Snel reageren, tijdens de beoordeling (op zich ook niet zo heel erg belangrijk).

 

Maar stel dat een aanstaande gast een urgente vraag heeft (of de reservering wil wijzigen, in welke vorm dan ook).

Dan zullen ze het wellicht niet zo fijn vinden, dat ze hiervoor een week op antwoord moeten wachten.

 

Wat je eventueel wel kunt doen, is een soort van Out-of-Office bericht opstellen. En die in je opgeslagen berichten te zetten.

Die kun je dan met een paar klikken, aan de gast sturen.

En als het niet anders is, dan zal je toch eigenlijk wel echt moeten reageren.

Ook dat hoort helaas bij het spelletje.

 

Afhankelijk van het door jullie gebruikte mail-systeem, zou je ook nog automatisch Out-of-Office berichten kunnen sturen.

Die komen dan ook bij de gast aan.

 

Denk er maar eens over na.

Wij hebben een heerlijk rustige vakantie gehad, dus het pauzeren heeft gewerkt :). Alleen de eerstvolgende gasten hebben we een berichtje gestuurd (omdat die eigenlijk elke week wel nieuwe onzinnige vragen hadden) maar we hebben verder geen out-of-office melding ingesteld ofzo.

 

De advertentie ging keurig op de ingestelde datum offline en ook weer op het juiste moment online, waar wij keurig bericht van kregen.

Het blijkt dus toch nog mogelijk, in deze hectische maatschappij, om even een weekje helemaal offline te gaan. Gelukkig maar.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf