Extra kamer maar niet altijd

Mikki6
Level 2
Grand-Failly, France

Extra kamer maar niet altijd

Ik heb soms een extra kamer te huur maar niet altijd. Is er een praktische manier om dat in mijn advertentie op te nemen? Het is bv handig als er twee collega s komen die apart willen slapen. In mijn advertentie staat nu te huur voor twee personen en met twee slaapkamers. Ik heb ook in mijn advertentie een verwijzing naar die kamer en de tekst dat de kamer er eventueel bij te huren is, als hij niet in gebruik is. En dat ik dan een bedrag per nacht extra vraag. Maar gasten lezen niet vaak de hele advertentie en denken dus regelmatig twee kamers te huren maar krijgen dan de prijs te zien voor twee personen die samen slapen in een kamer. Erg onhandig allemaal.

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Mikki6 

Je zult meerdere advertenties moeten maken, nl. eentje voor elke kamer die je apart wilt aanbiedent  en eentje voor beide kamers als combi..

De kalenders moeten dan wel gekoppeld worden om dubbele boeking te voorkomen:

https://www.airbnb.nl/help/article/1864/

Dan kun je alles prijstechnisch en qua aantal gasten prima regelen.

In alle advertenties zet je dan in omschrijving een link naar homepage (upload nog even mooie cover photo), zodat gasten evt. alle mogelijkheden kunnen zien:

https://www.airbnb.com/users/37909619/listings

vr.gr.,

Emiel

Mikki6
Level 2
Grand-Failly, France

Hallo Emiel dank je wel voor je antwoord. Ik vind het nog een beetje moeilijk te volgen.  Ik heb dus een (voor) huisje met zitslaapkamer, keuken douche en badkamer waar twee mensen samen in bed kunnen slapen. Dan kunnen de mensen die bij mij huren soms een extra slaapkamer boven huren,  die kamer kan niet apart verhuurd worden. Hij is eigenlijk bedoeld als extra service die niet altijd beschikbaar is. Met soms bedoel ik dat de kamer regelmatig in gebruik is door familie en dan dus niet gehuurd kan worden. Op z on moment kan ik geen gasten accepteren die twee slaapkamers nodig hebben. Voor die kamer zou ik dus een andere kalender moeten maken dan voor het benedenhuisje? Of een hele eigen advertentie? Sorry ik zie niet voor me hoe dat zal werken.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf