Fotograaf niet beschikbaar

Niki19
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Fotograaf niet beschikbaar

Een paar jaar geleden is er via Airbnb een fotograaf bij mij langsgeweest om foto's voor op het platform te maken. Dat was destijds nog gratis. Tegenwoordig kost deze service geld maar ik wil alsnog opnieuw een fotograaf laten langskomen omdat mijn woonkamer verbouwd is en er ook wat nieuw meubilair staat. De huidige foto's geven dus geen goed beeld van de huidige situatie. Echter staat er 'Niet beschikbaar' bij het aanvragen van een fotograaf, omdat mijn huis al eerder gefotografeerd is. Maar aangezien de foto's gewoon niet meer kloppen, is het voor zowel mij als boekers wenselijk dat de oude foto's vervangen worden. Wat is hiervoor een goede oplossing?

4 Antwoorden 4
Manuel209
Administrator
Administrator

Hallo @Niki19

Ik denk dat het goed is om enkele nieuwe foto's te laten maken, zodat je na het hosten van gasten niet in je reviews wordt afgerekend als 'onnauwkeurig'. 

Contact Airbnb: https://www.airbnb.nl/help/contact_us
Niki19
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Hi @Manuel209, ja dat is precies wat ik bedoel. Ik wil gewoon up to date zijn maar dat mag niet van Airbnb. Ik moet kennelijk zelf nieuwe foto's maken en toevoegen. Daar wordt het niet nauwkeuriger van, met mijn fotografieskills... Bij contact staat namelijk dit:

 

Op dit moment bieden we maar één professionele fotoshoot per advertentie. Als je sinds je eerste fotoshoot ingrijpende veranderingen aan je ruimte hebt aangebracht kun je je advertentie updaten door je eigen foto's toe te voegen.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Niki19,

 

Je kunt maar 1 keer gratis foto's van je accommodatie laten maken door Airbnb.
Als je daarna weer nieuwe goede foto's wilt laten maken, dan kun je ook een 'reguliere' fotograaf in huren.
Wel zorgen dat dit een persoon/bedrijf is, die verstand heeft van het maken van foto's van een accommodatie.

 

Wijzelf hebben destijds ook een 'eigen' fotograaf ingehuurd.
Omdat anders Airbnb (in principe) bepaald welke fotograaf op welke datum langs komt (En wij wilden graag foto's met een strak blauwe lucht en gemaakt door iemand die er echt verstand van heeft).
Diezelfde fotograaf is trouwens bij ons ook tot 2 maal toe langs geweest, omdat wij toch niet helemaal tevreden waren met de foto's die hij de eerste keer gemaakt had.

 

En we hebben zeker geen spijt van onze keuze. Want daarna is het aantal paginabezoeken verdrievoudigd, en de verhuuromzet met 75% gestegen 🙂
Dat is eigenlijk ook wat Airbnb zichzelf in 2009 realiseerde.
Een foto zegt meer dan duizend woorden!

 

Succes ermee.

 

Met vriendelijke groet,
Cor.

Niki19
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Bedankt Cor 🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf