Fraud

Dorien15
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Fraud

We rent a house in France. We got a message for airbnb that money has been transferred to us for the rent. However, this is a non existing account. We are afraid we lost our money because airbnb transferred it to a fraudster. We cannot reach airbnb in any possible way. Help!

8 Antwoorden 8
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Hallo  @Dorien15 

Hopelijk ben je al wat verder  met de melding van de fraude, In elk geval onmiddellijk  je wachtwoord voor je account veranderen en  bij de bank aangeven dat dit een niet gewenste betaling is,  hopelijk kunnen ze het nog tegenhouden

Naast bellen naar het nummer of bericht sturen via  'Help' (ook de links in bericht van Wim en Lia)  wordt er  ook tamelijk snel gereageerd via Twitter( @AirbnbHelp)

Er is op dit moment enorm veel fraude en pishing in omloop, dus de helpdesks zijn  -zeker  met daarnaast corona gerelateerde vragen- overbelast. 

Laat je even weten hoe het verder gaat? Daar kunnen we van leren. Sterkte!

Dorien15
Level 2
Amsterdam, Netherlands

Dag Mirjam. Ik kan niet zien wat het exacte rek nr is, omdat airbnb alleen de laatste 4 cijfers vrijgeeft. Ik weet dus niet met welke bank ik contact moet opnemen. Ik vind het niet normaal dat airbnb niet een helpdesk medewerker heeft per telefoon of chat die kan helpen mijn ruim 3000 euro terug te krijgen. Ik weet niet eens bij welke bank ik dat zoeken moet!

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

 Hallo @Dorien15

 Ik begrijp nu dat geld dat jullie toe komt op een ander nummer is gestort. Als je de helpdesk niet kunt bereiken raad ik je toch aan om  een bericht te sturen via  https://www.airbnb.nl/help/contact-us/about-reservation

of Twitteraccount @AirbnbHelp.

Ondertussen blijven proberen om de helpdesk te bereiken,  maar als gezegd is het een gekkenhuis overal, (Ik ben niet van Airbnb., maar een host die actief is  in de Airbnb community in Amsterdam)

Check  in je profiel of daar het juiste bankrekeningnummer wel staat,  dan is het makkelijker aantoonbaar naar een verkeerd nummer over geschreven.  Als het vreemde banknummer wel in jouw account staat, ben je gehackt.  Maak dan eerst een schreenshot van wat je ziet en verwijder het verkeerde banknummer. Verander   zowiezo meteen je wachtwoord

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Dorien15 

 

Hopelijk heb je hier wat aan:

 

https://www.airbnb.nl/help/contact-us

https://www.airbnb.nl/help/home

Klantenservice +31 20 52 22 333

 

Succes!

Dorien15
Level 2
Amsterdam, Netherlands

**

 

hier heb ik niets aan. Als ik dit nummer bel, krijg ik niemand aan de lijn. Je wordt er uitgegooid met een link. Geen antwoord op mijn dringende vraag over het feit dat airbnb op een verkeerd rek nummer heeft uitbetaald en hoe dat opgelost kan worden. Ik voel me behandeld als stuk vuil!!!

 

**Persoonlijke informatie verborgen - Communitycentrum Richtlijnen

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Misschien kan @quincy je hier mee helpen @Dorien15 ....

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Dorien15 

 

Maar heb je al gechecked of in je account (nog) het juiste rekeningnr. staat ?

Oftewel dat je niet gehacked bent, want dat komt helaas wel eens voor.

 

vr. gr.,

Emiel

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Bedankt voor de tag @Wim-En-Lia0

 

@Dorien15, Ik ga dit direct doorgeven. 

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf