Gast draagt boeking over: Cancelen?

Roger22
Level 1
Maassluis, Netherlands

Gast draagt boeking over: Cancelen?

Hallo,

 

Ik heb een aanvraag van een groep geaccepteerd, maar nu wordt door de boeker gemeld dat iemand anders vanaf nu contactpersoon is. Ik weet dus niet wie of wat voor iemand dat is. Ik overweeg om te cancelen. Is dat redelijk en ben ik daartoe gerechtigd?

1 Antwoord 1
Monica-and-Frans0
Level 2
Heerenveen, Netherlands

Dit weekend had ik een boeking via Direct Reserveren dat alleen kan door gasten die aangeraden worden. Bij het ophalen van de sleutel bleek dat niet hij in onze woning kwam maar een aantal werknemer. Later bleek Poolse gastarbeiders. Ik had hier een akelig gevoel over en durfde niet meer te annuleren vanwege de sanctie die daarop volgt voor ons. Bij aankomst bij onze woning (na verstrijken van uiterste vertrektijd) bleek dat deze mensen nog volledig gebruik van onze woning maakte. Een zeer onaangename verrassing voor ons. Wij hebben de kleding, toilet art. en etenswaren verzamenld en de huurder gebeld om de spullen op te laten halen. Zelf moesten we binnen 2 uur weg omdat onze zoon ging trouwen. Ook was de vooraf besproken toeristenbelasting niet voldaan. Voor mij een reden om nu contact te zoeken met mensen die iets dergelijks hebben meegemaakt en wat zij hier van vonden.

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf