Gasten hebben mijn appartement niet schoon achtergelaten

Ilona20
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Gasten hebben mijn appartement niet schoon achtergelaten

Hallo,

 

Wanneer ik terug kwam in mijn appartement hebben de gasten het niet heel netjes achtergelaten. In de vaatwasmachine staat een laag water, een pan was heel smerig terwijl deze net nieuw is (kreeg ik net aan schoon), broodrooster zit vastgeplakte verbrand .. (brood/chocola?), handdoek zit vol met foundation, strontresten in de w.c., en ik vond marihuana resten op mijn bank (nu hoop ik niet dat ze gerookt hebben in huis, ik ruik gelukkig niets). Nu is het natuurlijk zo dat ik schoonmaakkosten heb gevraagd en de schoonmaak kosten voor mijzelf zijn. En er is niets stuk. Maar toch vind ik dit niet heel netjes. 

Moet ik hier nog iets mee doen? 

 

 

4 Antwoorden 4
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Oh heel vervelend dat soort dingen 😞

Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen, zeker niet als je al schoonmaak kosten rekent.

Mensen zullen de "jadaarbetaaliktochvoor" instelling gehad hebben denk ik.

Ellen33
Level 9
Assenede, Belgium

jammer voor je.

 

Ik vind wel dat je dit in je recensie voor hen moet vermelden

Niet perse alles tot in detail opsommen maar wel gewoon zeggen dat ze niet netjes waren.

Carine35
Level 1
Schoten, Belgium

Dat is de reden dat ik geen schoonmaakkosten durf aanrekenen omdat mensen anders kunnen denken: Het wordt wel voor mij schoongemaakt.als ZE zelf moet schoonmaken zijn ZE toch wat voorzichtiger denk in. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

 

Mijn ervaringen zijn zo wisselend. Bijna alle gasten laten de ruimte netjes achter en ruimen zelfst de prullebakken leeg.

Toch heb ik een enkele keer dat overal nog zeepresten, rode pastasaus op de muur en afwas op het aanrecht enz. Ik heb de indruk dat ik dit inderdaad vaker ben tegen gekomen nadat ik schoonmaakkosten vraag.  Wellicht is het tip te overwegen om de nachtprijs is te verhogen en geen schoonmaakkosten in rekening te brengen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf