Gasten komen met meer dan ze aangeven in hun boeking..

Carlo-En-Karen0
Level 1
Brakel, Belgium

Gasten komen met meer dan ze aangeven in hun boeking..

Hoi,

 

   mijn eerste vraag hier in deze community;

Wij verhuren een huis aan zee waar tot 8 mensen samen kunnen boeken.

We hanteren een standaardprijs van 117 euro/nacht en dat tem 4 mensen, per extra persoon boven de 4 is het dat 15 euro per persoon per nacht extra, dat reeds na misbruik in het verleden. 10 Indiërs ipv 8, die alles vuil achterlieten, en dat voor 1 nacht van 117 euro, was niet rendabel.

Nu de vraag;

Binnenkort komt een koppel logeren, ze hebben geboekt voor 4 personen.

Doch, het koppel in kwestie schrijft in zijn berichtje dat ZIJ graag willen boeken voor die periode met FAMILIE en GROOTOUDERS.

Een snelle rekensom leert ons dat dat al minimum personen zouden kunnen zijn.

Daarop heb ik hen beleefd en zonder vingers te wijzen welkom geheten en vermeld dat indien die familie dan uit meer dan 4 personen zou bestaan, ze dan slechts het aantal personen dienden aan te passen in de boeking.

Ik heb niks meer van hen gehoord en binnen een dikke week komen ze dus aan.

Is er iets dat ik kan doen? Indien ze met meer zijn mislopen we centen en plegen zij eigenlijk diefstal in zekere mate..

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

 

Carlo

4 Antwoorden 4
Jacoline0
Level 1
Gouda, Netherlands

ik heb gelukkig maar 1 kamer voor 2 gasten, maar in jouw situatie zou ik de gasten ontvangen (met 2 of 3 personen van flink postuur in het zicht) en de aanvrager van wie je de naam kent en 3 andere personen binnenlaten en de anderen pas in huis laten als ze "entree"betaald hebben.  kwitantieboekje en pen in de hand zodat het professioneel over komt!  Ook Kopie/foto van de legitimatiebewijzen maken.

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Een andere optie zou kunnen zijn om de boeking tee laten cancellen door Airbnb waardoor het geen invloed heeft op je positie op de ranglijst. Even bellen en de situatie uitleggen: 020 - 5 222 333.

Dirk19
Level 2
Zwolle, Netherlands

Ik zeg hoe ik dit zou doen. Je ziet boeking voor 4 maar je vermoedt - en eigenlijk weet je het zeker als je vijf vingers aan je handen hebt - dat het er meer zijn. Je hebt nog tijd tot communicatie. Ik stuur ze een bericht dat ik vermoed dat ze niet met 4 komen en vraag ze me te berichten met welk aantal dan wel en erbij te zeggen dat het juiste aantal een boeking mogelijk maakt en dat bij leugenachtige opgaaf ze het wel eens heel moeilijk kunnen gaan krijgen. Je hebt goede relaties met de fitnessschool, nietwaar? Geven ze dan, zeg, 7 door, dan kan je het juiste bedrag op tijd terug berichten. Men kan dan om een wijziging verzoeken. Geef ze daarvoor bv 24 uur. Doen ze dat niet, dan zou ik helemaal niet meer met die mensen in zee gaan en het verzoek cancelen. Er zat immers nog een dikke week tussen, nietwaar?

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Haha, ik verbaas me eigenlijk best wel over de suggesties die gedaan worden voor de inzet van sportschooljongens. Kun je dan niet beter een dancing gaan exploiteren in plaats van gasten thuis ontvangen? 🙂

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf