Getting spammed

Ann164
Level 2
Alveringem, Belgium

Getting spammed

Ik kreeg net een aanvraag binnen van iemand die doorverwijst naar een website die als 'gevaarlijk' wordt aangeduid en info over de huurder Anastasia/Daniel zelf is niet te openen. Volgens mij dus spam en misbruik. Hoe kan ik dat melden aan airb&b ?


Zij stuurden vandaag 19/02/17 om 10u bericht om vanaf morgen 20/2 tem 26/02/17 te willen boeken en zijn pas lid in 2017. Hierbij de tekst. Er is geen boekingsaanvraag officieel die ik kan afwijzen. Mvg Ann Van Severen- Koksijde

Hi

We are Anastasia and Daniel,we love your place so we want to book,can you confirm if the dates selected are available for me?
it`s the first time when i work with this site and for me is not familiar,so we want to get more information step by step for continue booking your place
please send me the full instruction step by step for making the payment and booking your place a soon possible
NOTE: You there find my contact details on my web site so please try to contact me
Copy and paste my web site in your browser and you read my details for contacting i am unable to stay there all time so please follow the link

>> www.DANIEL-GERDELMANN . DE

Erase the space and check the web site link

 

 

6 Antwoorden 6
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

In elk ontvangen bericht staat rechtsbovenin een klein vlaggetje. Dit kun je gebruiken om bijvoorbeeld spam te melden.

Anonymous
Niet van toepassing

Ik las pas op de Engelstalige Communitycentrum van Airbnb dat meer mensen dit bericht hadden ontvangen en dat het een virus is. 

Dus voorzichtigheid geboden!

Arno-and-Annelies0
Level 1
Haarlem, Netherlands

Ik kreeg vanmorgen deze mail binnen van host.airbnb.com waarin vrijwel exact zowel onze gegevens als de gegevens van huurder en huurtermijn staan. Dit moet wel een hack zijn van de Airbnb site toch? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan nergens een tel. nummer bellen om het aan Airbnb zelf te vragen, waar is de klantenservice? Iemand ervaring mee?

 

AIRBNB
Arno &,
Hello, we inform you with regret that your reservation Appt E : T3 - 6 couchages + Terrasse scheduled from , May 3, 2018 to , May 10, 2018 is cancelled

If you had reserved other offers on our website, these reservations are not cancelled (unless we sent to you an e-mail of cancellation about these reservations)



Appartements des Joncas
7 Chemin Du Petit Mas
La Couronne
13500 LA COURONNE MARTIGUES
Contact us
Phone
E-mail
How to come ?
Elloha

YOUR RESERVATION HAS BEEN OPERATED BY  ELLOHA

YOUR BOOKING ASSISTANT AS SIMPLE ... AS HELLO
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Arno-and-Annelies0,

 

Het zou ook een automatisch gegenereerd bericht uit een zogenaamde ‘Channel Manager’ kunnen zijn (dewelke door de verhuurder gebruikt kan worden). Maar dan had ik eigenlijk verwacht dat je ook een echt annuleringsbericht van Airbnb zelf gehad zou moeten hebben.

 

Je kan Airbnb bellen op: +31 20 52 22 333

Het kan zijn, dat je een Engelstalige persoon aan de lijn krijgt.

 

Succes.

Arno-and-Annelies0
Level 1
Haarlem, Netherlands

Dank voor je snelle bericht! Dat dacht ik ook, maar Airbnb zelf stuurde niks en het is ook niet in het account zichtbaar. Ik heb gebeld en inderdaad engelstalig uitleg gekregen. Ik stuur de spam mail (want dat is het inderdaad) naar hen toe en verander mijn password.

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Arno-and-Annelies0,

 

Schoot me ook nog even te binnen: Het kan ook nog zo zijn, dat er een beveiligingsprobleem in de systemen van de verhuurder zit!
Besmettinkje met een virus of malware of iets dergelijks.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf