Hallo ik ben Liny Wie kan mij vertellen hoe ik toeristen belasting op mijn advertentie kan zetten??

Liny0
Level 2
Loon op Zand, Netherlands

Hallo ik ben Liny Wie kan mij vertellen hoe ik toeristen belasting op mijn advertentie kan zetten??

Ik weet dat ze het voor amsterdam zelf innen.

maar mijn gemeente zegt dat ik het moet afdragen aan hun

2 Antwoorden 2
Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

Ik heb het bedrag van de toeristenbelasting gewoon bovenop de vraagprijs gezet en dan afgerond naar een mooi rond getal. En 1x per kwartaal geef ik het aantal overnachtingen door aan de gemeente en dan moet ik dat uiteraard betalen van mijn airbnb verdiensten. Er is volgens mij geen mogelijkheid om dit apart te vermelden op je advertentie, zoals dat met schoonmaakkosten wel kan. 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Liny0,

 

@Marianne283 heeft inderdaad gelijk.

Dit is veelal de beste optie. Als Airbnb het niet voor jouw gemeente regelt.

 

Ik moet er wel bijzeggen. Dat als je gebruik kunt maken van de professionele hulpmiddelen van Airbnb. Dat je dan tegenwoordig ook de mogelijkheid hebt om bepaalde toeslagen in je prijs te verwerken.

Helaas is toeristenbelasting niet 1 van die toeslagen. Dus als je een andere zou kiezen, dan krijg je wellicht daar ook weer vragen over.

Wij worden zeer vermoedelijk binnenkort ook geconfronteerd met toeristenbelasting, en daar heb ik dus al op voorgesorteerd. Verder zal het bij ons geen vast bedrag per nacht zijn. Dus 'bos' ik het momenteel maar een beetje.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf