Help dadelijk krijg ik slechte resensie.

Karlyn0
Level 2
Veldhoven, Netherlands

Help dadelijk krijg ik slechte resensie.

Beste Airbnb community.

 

Ik ben Karlijn en sinds 8 maanden staat mijn huisje op Airbnb.

Met trots kan ik zeggen dat ik in die tijd al 50 mensen gelukkig heb mogen maken. 

Door ze fijn schoon verblijf te bieden met kleine toevoegingen zoals chocolaatje op hun bed.

 

Maar nu.

Horror! Gast nummer 50! Zou voor twee nachten komen voor de DDW in Eindhoven. 

Maar weigerde in de woning te verblijven omdat ze de Airwick luchtverfrisser verschikkelijk vond.

Ze had een allergie sinds paar dagen (die ze helaas niet gemeld had) en na lastig overleg (want wat is hier de oplossing?!) is ze in de auto gestapt om terug richting groningen te rijden om de volgende dag weer terug te rijden.

 

(Heb alles eraan gedaan om het huis parfum vrij te krijgen alles wat ook maar iets van lekkere geur afgaf verwijderd en hele huis gelucht)

 

Maar ze wilde niet blijven. Ze heeft niet geannuleerd dus ik kon de twee nachten ook niet verhuren.

Maar nu wil ze wel haar geld terug of ze gaat een slechte recensie schrijven?

 

WAT MOET IK DOEN?

 

 

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Karlyn0 ,

Je kunt 2 dingen doen:

- Contact opnemen met Airbnb en de situatie uitleggen. Zij zullen waarschijnlijk de boeking annuleren en de gast haar geld teruggeven. Maar zonder "straf" voor jou.

- De gast vragen de boeking te annuleren (vreemd dat ze dat zelf nog niet heeft gedaan) en geld geheel of gedeeltelijk teruggeven.

 

Dit soort gasten komen nu eenmaal voor, neem het verlies en hopelijk zijn de volgende 50 gasten weer probleemloos.

 

Wat betreft die luchtverfrissers: je zou mij er ook geen plezier mee doen !

Met vriendelijke groeten,

Emiel

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Karlyn0,

 

Het schijnt zo’n beetje de regel te zijn: 98% van alle gasten zijn echt normale en prima mensen. Die ook een probleempje links of rechts voor lief nemen (als je maar eerlijk bent).

Echter die 2%, die zijn gewoon niet gelukkig te krijgen (maakt niet uit, hoe je ze probeert te plezieren). Helaas zijn ze niet vooraf te herkennen 😞

Zelfs als je iets extra voor ze doet, dan wordt je er nog op afgerekend.

Het hoort er nu eenmaal bij.

 

Op zo’n moment komt het echt op de vaardigheden van de verhuurder aan!

Al die andere keren was simpelweg: Speelkwartier/oefen-uurtje.

 

Zelf ook al eens een echt lastige gasten meegemaakt. En dan komt het er op aan, hoe je er mee omgaat.

Zie het maar als: Dan leer je pas echt, wat verhuren betekend. En je leert er ook meteen weer veel van!

 

Ps.

Neutrale geuren zijn zeer belangrijk.

Onlangs waren wij nog in onze eigen accommodatie, en we hebben de hele voorraad aan ingekochte luchtverfrissers in de afvalcontainer gedaan. Waren gewoon te sterk.

Gewoon goed is echt goed genoeg.

 

Succes!

Karlyn0
Level 2
Veldhoven, Netherlands

Beste Cor.

 

Heel erg bedankt voor je bericht.

Het is inderdaad verstandig om soms te realiseren hoe goed je het ook bedoeld dat sommige mensen niet happy te krijgen zijn. 

 

Zeker toen ik erachter kwam dat de Airwick verfrisser zelfs leeg was en al weken geen geur verspreidde. (Hij zat wel in stopcontact) en dat was voor haar al verschrikkelijk genoeg. 

 

Maar vanaf nu geen geuren meer 🙂 want dat heb ik geleerd van de situatie. 

 

En mezelf niet te druk maken over bijv. reviews. Vind het gewoon super leuk om te doen en was bang dat door een slechte review gasten weg beleven maar niks is minder waar 🙂 

 

Nogmaals bedankt voor de tips en opbeurend berichtje! 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Karlyn0,

 

Veel mensen kijken er wel doorheen, als ze een enkele slechte beoordeling tussen heel veel goede beoordelingen zien staan. Maar er is altijd een categorie mensen die er wel naar zal kijken.

En dat kan ook positief zijn, want dan krijg je tenminste die azijndrinkers, niet over de vloer 🙂

Want die hebben we geen van allen nodig.

 

Persoonlijk heb ik wel de indruk dat met name de culturele achtergrond van gasten, heel bepalend kan zijn, of ze doorgaans wat moeilijker of wat makkelijker zijn.

Je mag niet generaliseren of stereotyperen, maar mijn eigen statistieken spreken daarbij wel boekdelen.

 

Verder betekent verhuren een constante leerweg.

Zelf probeer ik altijd zo flexibel mogelijk te zijn, maar ik heb ondertussen ook geleerd dat daar duidelijk nadelen aan vast kunnen zitten.

 

Laat jezelf bijvoorbeeld niet verleiden om buiten je eigen comfortzone te gaan opereren. Ondanks dat het op een kleinigheid kan lijken.

Als je iets doet, wat je niet gewend bent. Dan kan er heel gemakkelijk een probleem(pje) ontstaan. En zo’n probleem kan dan weer een ander probleem veroorzaken, etc. Als je dat bij de verkeerde gast treft. Dan wordt je daar vervolgens keihard op afgerekend. Daar zijn ondertussen voorbeelden te over van.

 

En soms moet het ook gewoon een beetje meezitten.

 

Ps.

Ik zie trouwens die eventuele slechte beoordeling niet bij je recensies staan.

 

Pps.

Als een gast via de “Message thread” gedreigd heeft met een slechte recensie om zijn of haar geld terug te krijgen. Dan kun je de recensie laten verwijderen. Want dat mag dus niet. Staat duidelijk vermeld in de spelregels van Airbnb.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf