Het systeem vraagt mij een reservering te accepteren van de reeds voorbije nacht

Erik43
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Het systeem vraagt mij een reservering te accepteren van de reeds voorbije nacht

Gisterochtend krijg ik een aanvraag voor de aankomende nacht. (De nacht die nu dus verlopen is).

Ik stuur direct een bericht naar de gast, zonder de aanvraag te accepteren.

Vervolgens hoor ik helemaal niets meer.

Het systeem stuurt zijn automatische berichtjes dat er nog steeds een aanvraag open staat. Waarom doet het systeem dat??? De gast in aan zet om te reageren. Die moet reminders krijgen!

Vanochtend weer een bericht om de reservering te bevestigen. Bij wijze van experiment doe ik dat. En ja, direct een bevestiging van de reservering, van de nacht die al voorbij is. In ook direct het bericht om een recensie voor de gast te schrijven.

Dus er zit duidelijk een bug in het systeem.

Maar ja... hoe kom je hierover rechtstreeks in contact met Airbnb???

7 Antwoorden 7
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Rechtstreeks contact met airbnb kan via het telefoonnummer 

020 5222 333

 

Hi Jasperdina,

 

Ik zag dat je een telefoonnummer gaf. weet je ook een mailadres om hen te benaderen met een vraag?

 

thx, groet Maike 

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Ik begrijp dat de bewsute nacht al een tijdje voorbij is. Maar het gaat hier volgens mij niet om een bug. Als je een aanvraag ontvangt, dien je deze te accepteren of af te wijzen. Alleen een berichtje sturen is niet voldoende als reactie. Vervolgens lijkt het erop dat je een flexibele aankomst hebt (kan ik niet controleren). Als dat zo is, zou de gast op een willekeurig tijdstip kunnen arriveren. Het systeem houdt daar rekening mee en gaat er dan ook vanuit dat de gast theoretisch nog steeds gebruik kan maken van je ruimte.

 

Je gast heeft de werking van het systeem ook niet goed begrepen. Hij heeft nu namelijk een boeking gedaan waarvoor hij betaald heeft, terwijl hij er geen gebruik van heeft gemaakt.

Martin600
Level 2
Villanueva de la Concepción, Spain

Inderdaad hoe kun je godv.....normaal in contact komen met airbnb.

I.p.v met mensen, die ik niet ken.?

Martin600
Level 2
Villanueva de la Concepción, Spain

Ik wil geen community gesprekken.

Ik wil gewoon verhuren en antwoord op mijn vragen.

Martin600
Level 2
Villanueva de la Concepción, Spain

Inderdaad hoe kun je godv.....normaal in contact komen met airbnb.

I.p.v met mensen, die ik niet ken.?

Er zit inderdaad een hele grote bug....

Martin600
Level 2
Villanueva de la Concepción, Spain

Die bug heeft gelukkig het 5de woord van mijn vorige berichten opgegeten.....ha ha......

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf