Hoe lees je de beschikbaarheidskalender?

Michael2143
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Hoe lees je de beschikbaarheidskalender?

Hallo!

 

Ik ben even in de war met de reserveringsbeschikbaarheid. Als ik een weekend op beschikbaar wil zetten, lijkt het mij dat ik dan de datum van de vrijdag tot de datum van e zondag selecteer. Dat zijn voor mij twee nachten. In de kalender zie ik dan echter per dag (dus vrijdag, zaterdag én zondag) een prijs staan. Dat laat mij dan weer vermoeden dat het om 3 nachten gaat. Ik kan hier nergens informatie over vinden. Aangezien wij maar hee erg incidentieel kunnen verhuren is een enkel nachtje verschil al een groot iets. Iemand die mij hier meer duidelijkheid over kan verschaffen?

 

Alvast dank! Groet, Michael

2 Antwoorden 2
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Michael2143,

Het is hetzelfde als bij een Hotelboeking: het gaat om de nacht. Dus als je in de kalender vrijdag en zaterdag beschikbaar maakt, dan maak je dus eigenlijk vrijdagnacht en zaterdagnacht beschikbaar.

Dus in zo'n geval kan een potentiele gast op zijn vroegst inchecken op vrijdag en op zijn laatst uitchecken op zondag. Maak je echter ook zondag beschikbaar, dan kan gast ook zondagnacht boeken  en dus uitchecken op maandag.

Michael2143
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Dank! Was eigenlijk ook een mogelijkheid, maar ik vindt het, zoals zo veel binnen de website, niet duidelijk aangegeven. Want als ik beschikbaar maak van vrijdag tot zondag, lijken mij dat dan weer twee nachten. Want het is niet tot en met. Maar dank voor je verheldering!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf