Hoe weet ik of een huurder betaald heeft voor het verblijf bij het inchecken? dank

Ann440
Level 2
De Panne, Belgium

Hoe weet ik of een huurder betaald heeft voor het verblijf bij het inchecken? dank

hoi, ik ben nieuw hier.... indien er een gast in mijn verblijf komt inchecken, 

hoe kan ik weten of dit verblijf betaald is? Dank voor respons.... Ann

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Ann,

Even uitgaande van korte termijn verhuur (= boeking met een maximale duur van ongeveer 28 dagen) en dat er GEEN sprake is van een zogenaamde groepsboeking (= boeking die door meerdere personen betaald wordt).
Dan dient een huurder altijd het volledige bedrag (inclusief alle servicekosten) te betalen tijdens de reservering.
Mocht de huurder hierbij betalingsproblemen ondervinden (dan zie jij in je reserveringsoverzicht staan: Reservering – In afwachting van betaling).
Mocht de huurder de betalingsproblemen niet binnen 24 uur (na reservering) opgelost hebben.
Dan komt de hele reservering te vervallen en worden de dagen in je kalender weer vrij gegeven.
En gaat de hele reservering dus niet door!

En omdat een huurder 24 uur de tijd heeft, vanaf de check-in (om eventueel bezwaar te maken tegen de accommodatie). Wordt de betaling pas ruim 24 uur na de check-in vrij gegeven. En omdat het geld uit Engeland moet komen. Duurt het dan nog eens een werkdag alvorens het geld op je bankrekening staat. Het bedrag dat overgemaakt wordt is het bedrag met aftrek van de zogenaamde verhuurdersservicekosten. Dat kun je allemaal netjes in je Inbox of Reserveringsoverzicht zien.

Oftewel als de huurder op Vrijdag incheckt. Dan ontvang je pas in de loop van Maandag je geld.

Kortom: Als een reservering een bevestigde status heeft. Dan is er dus al netjes door de huurder betaald aan Airbnb. En Airbnb ‘bewaard’ het geld, tot het moment van uitbetaling.

Succes!

Ann440
Level 2
De Panne, Belgium

Hoi, dankjewel voor de info; Ann

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf