Hoe zie ik als huurder hoeveel sterren ik gekregen heb in mijn recensie?

Opgelost!
Rosina17
Level 2
South Holland, The Netherlands

Hoe zie ik als huurder hoeveel sterren ik gekregen heb in mijn recensie?

Hoi allemaal,

 

Ik ben zelf verhuurder op Airbnb en ben daar gewend dat ik van mijn huurders kan zien hoeveel sterren ik krijg op elk onderdeel. Ik als verhuurder geef mijn gasten ook op drie onderdelen sterren (Netheid, Communicatie en Huisregels). Verder een algemene beoordeling plus een stukje tekst en de vraag of ik ze nog een keer als gast zou willen (dat laatste wordt niet getoond aan de gasten staat er). 

 

Nu ben ik zelf recent als gast verbleven en heb ik als gast een recensie ontvangen. Ik zie echter alleen maar de tekst die de verhuurder geschreven heeft en niet de sterren voor de drie onderdelen en ook niet de sterren voor de algemene beoordeling. 

 

Weet iemand waar ik deze kan in zien? 

 

Dank alvast!

Rosina

1 Beste Antwoord
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Rosina17,

 

Die sterrenscores kun je als huurder inderdaad niet zien!

Dat is eigenlijk ook een beetje de bedoeling van het hele spelletje.

Veel verhuurders zijn namelijk toch een beetje bang voor represailles van een voormalige huurder (op welke manier dan ook), als ze die een mindere beoordeling geven.

 

Door een huurder een redelijk goede tekstuele beoordeling te geven, kunnen ze middels de sterrenscores toch aan toekomstige verhuurders laten weten (Mits direct boeken aan staat). Dat het niet louter een groot feest was om te verhuren aan de gast.

Ik heb dat zelf ook al regelmatig gezien.

Aankomende gast met een mooie tekstuele beoordeling (van slechts 1 verhuurder), terwijl de sterrenscores allemaal 4 Sterren of minder waren.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Rosina17,

 

Die sterrenscores kun je als huurder inderdaad niet zien!

Dat is eigenlijk ook een beetje de bedoeling van het hele spelletje.

Veel verhuurders zijn namelijk toch een beetje bang voor represailles van een voormalige huurder (op welke manier dan ook), als ze die een mindere beoordeling geven.

 

Door een huurder een redelijk goede tekstuele beoordeling te geven, kunnen ze middels de sterrenscores toch aan toekomstige verhuurders laten weten (Mits direct boeken aan staat). Dat het niet louter een groot feest was om te verhuren aan de gast.

Ik heb dat zelf ook al regelmatig gezien.

Aankomende gast met een mooie tekstuele beoordeling (van slechts 1 verhuurder), terwijl de sterrenscores allemaal 4 Sterren of minder waren.

Rosina17
Level 2
South Holland, The Netherlands

Hoi Cor,

 

Nou dat verklaart een hoop! Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Toch gek eigenlijk dat ik deze informatie nergens kon vinden. Ik ben er ook blij mee om dit als verhuurder te weten, zodoende hoef ik dan ook geen schroom te hebben als ik niet zo blij ben met mijn gasten om ze een lagere punten beoordeling te geven. 

 

Dank je!

Rosina

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Rosina17,

 

Bij mijn weten, staat het ook nergens in de officiële documentatie van Airbnb.

Dus door onderzoek te doen en ook op de Engelstalige Community te lezen, ben ik hier (proefondervindelijk) achter gekomen.

Let wel: Dit is zoals het vandaag werkt. Maar als ze morgen bij Airbnb ineens bedenken dat het anders moet worden. Dan wordt het ook gerust veranderd (en zo’n wijziging wordt doorgaans dan ook niet medegedeeld).

 

Het is dus wat het op dit moment is.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf