Home party

Florien0
Level 1
Ghent, BE

Home party

Dear, 

i just find out my guest is doing a home party in my appartement. I have prove of that. There is a lot of personal stuff in my house and im not in the country to check it. Olease help me what can i do?

3 Antwoorden 3
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Florien0,

Dit is de Nederlandstalige Community, dus je mag je vraag ook gewoon in het Nederlands stellen hoor 😉

Ik zou je adviseren, om direct in contact te treden met de huurder (per telefoon), maar ook melding hiervan te maken via de chatfunctie van Airbnb (Inbox).

Staat hier iets over in je huisregels (op een duidelijke manier)?

Als de huurder niet wenst te voldoen aan je verzoek om te stoppen met feesten.

Dan in contact treden met Airbnb, zodat zij eventueel iets aan de situatie kunnen veranderen, door:

• De huurder aan te spreken op hun gedrag
  • Eventueel vervangende huisvesting regelen
  • Etc.

Als dat allemaal niet helpt, dan zou je ook nog in contact kunnen treden met de politie.

Om ze uit je accommodatie te laten zetten. Maar dat zou wel een laatste redmiddel moeten zijn.

Heb jij geen vervanger, als jezelf niet ter plaatse bent?

Het lijkt me dat je toch te allen tijde, huurders terzijde moet kunnen staan. Voor het geval dit nodig mocht zijn.

Of voor dit soort gevallen.

Succes!

Florien0
Level 1
Ghent, BE

Hi Cor, 

bedankt voor je antwoord. Ik heb al het bovenste geprobeerd. Politie nog airbnb is tussen gekomen. Vrienden van mij zijn de dag erna de gasten gaan uitchecken. Mijn appartement was een echte ravage. Overal sigaretten, drank, de schade en de geur is enorm. Ze zijn zelf in mijn prive kamer geweest en hebben zaken gestolen. Politie zal nu een dossier op starten. Ik heb aanklacht gedaan tegen de gast via air bnb maar sinds dan niets meer gehoord van hen. 

ik hoop dat niemand dit ooit moet meemaken

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Florien0,

Dat is heel jammer om te moeten horen.

Zeer vervelend voor je dat je dit mee moet maken.

Ik hoop dat het nog enigszins goed komt.

Airbnb is niet altijd even snel in reageren. Dus ik jouw was, dan zou ik ze ook op andere wijzen trachten te benaderen.

Hier vind je alle contact details van Airbnb: Contact Airbnb

Twitter schijnt goed te werken. Maar aangezien je Superhost bent, zou ik gewoon de telefoon gebruiken.

En vergeet niet om het resolutie centrum te gebruiken voor het verhalen van de opgelopen schade!

Goed documenteren en bonnetjes!

Had je eventueel van tevoren dit gedrag op de een of andere wijze kunnen herkennen?

Maw: Was er misschien iets merkwaardigs aan de reservering?

Meer tools voor jouw doelen

Informatiecentrum

Gidsen over gastvrijheid, het beheren van je advertentie en het laten groeien van je onderneming.

Lokale hostclubs

Leer nieuwe dingen door online en bij meetups bij jou in de buurt contact te leggen met lokale hosts.