How to submit a suggestion? (Calender addition)

Jeroen11
Level 2
Nijmegen, Netherlands

How to submit a suggestion? (Calender addition)

Over the last couple of months, I've had to decline reservation requests because I wouldn't be home at the proposed arrival date. The room was vacant on the day, but I just couldn't do the check in. This is kinda bad for guest and host alike.

I think this would be easily solved, by adding a field in the calender. Not only would you state whether the room is available, but also whether the specific day is check-in-able. So for instance, I am away on tuesday. I would welcome someone arriving on sunday or monday, staying until friday, but anyone wanting to arrive on tuesday, I'd have to decline.

 

I tried to figure out how to submit this suggestion to the devs, but... I cannot figure out how. Who can tell?

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Jeroen11,

 

Dat kan op de volgende wijze ingesteld worden.
Ga naar Kalender -> Beschikbaarheidsinstellingen -> In- en Uitchecken -> Specificeer de dagen van de week waarop gasten niet kunnen inchecken.
Hier kun je dan aangeven op welke dagen er niet ingecheckt kan worden, maar wel verhuurd kan worden.

 

Succes ermee.

 

Met vriendelijke groeten,
Cor.

Jeroen11
Level 2
Nijmegen, Netherlands

Dat antwoord krijg ik vaker, maar is niet het antwoord op mijn vraag. Ik heb geen interesse in vaste weekdagen, ik wil incidentele dagen ingeven, bijvoorbeeld nu alvast 23 november (of wat dan ook).

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Jeroen11 

Je kunt mbv rulesets aangeven op welke dagen er wel of niet in- of uitgechecked kan worden en in welke periode(s). Maar dat vergt wel wat discipline om het in te voeren. Bovendien kun je geen datum invoeren, maar dagnamen. Maar met meerdere rulesets kom je nog een heel eind. Maar je moet wel beschikken over de multicalender en waarschijnlijk is dat niet het geval (je hebt niet meerdere advertenties  en geen Superhost status).

Een evt. suggestie kun je geven via: Airbnb Feedback 

met vriendelijke groeten,

Emiel

 

Jeroen11
Level 2
Nijmegen, Netherlands

Merci, die link zocht ik. Suggestie in de ideeenbus gestopt.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf