Huis vies achtergelaten en niet vermelden breken glas

Sinne0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Huis vies achtergelaten en niet vermelden breken glas

Afgelopen weekend heb ik een vader en zoon te gast gehad in mijn huis. Voor het eerst was het echt niet ok achtergelaten: kotsresten op muur en grond wc, voordeur niet goed afgesloten, verwarming op 23, uit mijn privé voorrad nieuwe tube tandpasta gepakt en weer weggemoffeld, mooi wijnglas gebroken en niet vermeld, vloer heel smerig, servieskast heeeel rommelig achtergelaten, aanrecht vies etc. 

Ik vraag schoonmaakkosten, maar in de huisregels staat ook dat het huis in dezelfde staat moet worden achtergelaten als gasten deze aantreffen. De schoonmakenkosten zijn voor het beddegoed, handdoeken wassen en huis in basis schoonmaken. 

Wat adviseren jullie om te doen?

Ik heb al in de recensie vermeld dat het niet heel netjes was en in privéopmerking dat wat uitgebreider besproken. 

Maar zij schrijven geen recensie. Ik wil het er niet bij laten zitten, want dit kan echt niet. 

 

Alvast dank voor het meedenken!

4 Antwoorden 4
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sinne0,

 

Ik weet niet  of je een Borg ingesteld hebt. Zo ja, dan zou je eventueel het Resolutie Centrum kunnen gebruiken. Dan heb je echter wel foto's (ook van de situatie vooraf), bonnetjes en dat soort zaken nodig.

Ook heb ik wel eens gelezen dat 'vies achterlaten' hier niet echt mee vergoed kan worden.

 

Je zou ook nog even kunnen trachten om contact op te nemen met Airbnb: +31 20 52 22 333 (Wellicht Engelstalig).

 

Zelf probeer ik dit soort zaken altijd onderling met de gast te regelen. Lukt helaas niet altijd.

Dus heb ik voor mezelf een spaarpotje, en zie dit als een consequentie van korte termijn verhuur op Airbnb.

 

Ook de gasten vooraf (trachten te) screenen, wil weleens helpen om potentieel ongewenst gedrag te voorkomen.

 

Succes ermee!

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

Hallo @Sinne0

 

Wat een nare ervaring!

Goed dat je het “foute” gedrag  hebt benoemd in je openbare recensie die bij het profiel van de gasten komt.

ik hoop dat je hen ook een “thumbs down” hebt gegeven? Dan kunnen ze in ieder geval niet direct reserveren.

 

Met @Cor3 ben ik het eens dat het helaas waarschijnlijk lastig zal zijn om via Airbnb een schadevergoeding te krijgen. Lees er ook het engelstalige community forum maar eens op na..

 

Hopelijk heb je gauw weer leuke gasten!

Groet,  Barbera 

 

Flemming2
Level 2
Almere, Netherlands

fotos maken en een bedrag claimen. airbnb vergoedt dit. je kunt weblinks meesturen van datgene wat je nieuw moet aanschaffen waar prijs bij staat en een schatting van de extra schoonmaak kosten. wij kregen het allemaal zonder gedoe vergoedt. iets soortgelijks meegemaakt voor helaas een hoog bedrag met best wel wat schade die ontkent werd door de gasten.

Sinne0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

@Cor3@Barbera0

 

Hartelijk dank voor jullie input. 

 

Het gaat me niet om de kosten in deze. Dat zal niet meer dan 20 euro zijn. Maar bij dergelijk respectloos gedrag wil ik toch proberen om kenbaar te maken dat dit niet kan en bij AirBnb al helemaal niet aangezien het (soms/veelal) mensen hun eigen persoonlijke huis betreft.

Verder ben ik vrij zorgvuldig met achtergrondchecks. Van een vader en zoon die een Tai Chi cursus geven had ik dit niet verwacht :). 

 

En inderdaad, af en toe zit er een wat minder aangename ervaring bij. Gelukkig staan vele leuke ontmoetingen en gasten daar tegenover. 

 

Hartelijke groet,

Sinne

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf