Huisdieren toestaan

Opgelost!

Huisdieren toestaan

Wij verhuren 2 studio's waarvan in één het is toegestaan om tegen vergoeding met één kleine/middelgrote hond  te verblijven. De andere studio houd ik huisdiervrij. Ik heb bij de advertentie aangeven dat huisdieren toegestaan zijn en verder in de beschrijving duidelijk vermeld dat dit mogelijk is na overleg en tegen vergoeding. Dit ook aangegeven met extra aanvulling bij de huisregels.

Ik wil graag enige controle hebben over welk dier er komt en zeker bij een hond heb ik wel de voorwaarde dat de hond niet alleen achtergelaten wordt in de kamer en het uitdrukkelijke verzoek het de hond niet toe te staan om op het bed te komen. Dit wil ik graag vooraf besproken/gecommuniceerd hebben.

Ik heb nu deze week 2x gehad dat er gasten kwamen die onaangekondigd  een hond meenamen.
De eerste dame kwam met een grote herdershond en vond dat ik raar reageerde toen ik haar vroeg of ik ergens overheen gelezen had want dat ik niet op de hoogte was dat zij met hond kwam en dat grote honden eigenlijk niet worden geaccepteerd. Ik kreeg gelijk het verwijt dat het niet in mijn advertentie stond en dat zij dit nergens had gelezen.  Nou dit staat er echt wel ( nu advertentie aangepast en zelfs als eerste beginregel) maar gelijk zo aangevallen te worden is niet prettig en je staat gelijk in dubio want je wilt graag gastvrij zijn maar eigenljk gaan ze ver over je grens en zou je ze het liefst weigeren. Dan ook nog eens na vertrek van haar 3-daagse verblijfeen en al hondenhaar  aantreffen (ook op de spreien en dekbedden) want de taxi was te vroeg en ze had geen tijd meer om te stofzuigen. Ik ben hierdoor echt aan het twijfelen of ik huisdieren nog wel zal toelaten.

Het 2e bezoek was een echtpaar die kwamen met klein hondje en gaf aan al blij te zijn dat ze een plekje hadden gevonden en kunnen boeken waar huisdieren werden toegestaan en hadden verder de beschrijving niet gelezen. Ja dit kan natuurlijk maar ik vind het bijzonder dat gasten niet lezen en niet even een opmerking/vraag plaatsen.

Maar mijn vraag.....

Hoe kan ik het nog duidelijker maken dat één hond of ander huisdier uitsluitend na overleg welkom is ?
Nog prettiger zou het zijn als gasten dit bij boeking aan kunnen vinken en dat de vergoeding ( extra kosten) hiervoor gelijk meegerekent kan worden.

Dan kun je na boeking als verhuurder contact opnemen met de toekomstige gast en de regels bespreken. Dit biedt dan de mogelijkheid als verhuurder dat je kunt weigeren maar ook dat de  gast gratis kan annuleren als ze de regels niet willen accepteren.

 

Graag jullie suggesties !

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Betty422 

 

Het is duideijk aangegevn in de advertentie van de Studio dat huisdieren niet zijn toeestaan.

Zowel als "aan te vinken" optie als in de tekst. Al zou ik die persoonijk wat korter en krachtiger maken (hoe minder tekst, hoe beter men leest...)


"Er zijn geen huisdieren toegestaan in Studio de Luxe. Wilt u met hond bij ons overnachten dan hebben wij "de Til" het bijgebouw in onze tuin. Dit kan uitsluitend na overleg. Voor beschikbaarheid check onze andere advertentie."

 

zou ik schrijven als:

 

"Huisdieren zijn niet toegestaan !  (zie evt. onze andere accommodatie "DeTil" indien u een hond bezit)

 

En in "De Til" kunt u dan uitleggen dat het ook uitsluitend na overleg kan.

 

Daarnaast kunt ook nog herhalen in de huisregels dat honden niet zijn tegestaan (Mensen moeten deze accepteren bij boeking). Wie dan nog met een hond komt aanzetten, kan gerust de deur worden gewezen.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Betty422 

 

Het is duideijk aangegevn in de advertentie van de Studio dat huisdieren niet zijn toeestaan.

Zowel als "aan te vinken" optie als in de tekst. Al zou ik die persoonijk wat korter en krachtiger maken (hoe minder tekst, hoe beter men leest...)


"Er zijn geen huisdieren toegestaan in Studio de Luxe. Wilt u met hond bij ons overnachten dan hebben wij "de Til" het bijgebouw in onze tuin. Dit kan uitsluitend na overleg. Voor beschikbaarheid check onze andere advertentie."

 

zou ik schrijven als:

 

"Huisdieren zijn niet toegestaan !  (zie evt. onze andere accommodatie "DeTil" indien u een hond bezit)

 

En in "De Til" kunt u dan uitleggen dat het ook uitsluitend na overleg kan.

 

Daarnaast kunt ook nog herhalen in de huisregels dat honden niet zijn tegestaan (Mensen moeten deze accepteren bij boeking). Wie dan nog met een hond komt aanzetten, kan gerust de deur worden gewezen.

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Betty422,

 

We onlangs een enkele updates aangekondigd! In de komende weken zullen Hosts een vergoeding voor huisdieren kunnen toevoegen aan hun advertentie.

 

We hebben geluisterd naar de feedback van Hosts, dus laat ons alsjeblieft weten wat je van de nieuwe update vindt.

 

Quincy 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Betty422 Enkele dagen voor aankomst stuur ik altijd een automatische ontvangstmail. Hierin staat, helemaal onderaan als ps, nogmaals vermeld dat huisdieren niet toegestaan zijn.

 

Nemen ze die wel mee, dan moeten ze helaas een ander onderkomen zoeken.  

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf