Huurder vraagt mij haar reservering te cancelen

Annemarie16
Level 1
Nederhorst den Berg, Netherlands

Huurder vraagt mij haar reservering te cancelen

Hallo allemaal, 

Een huurder wil, ivm ziekte haar reservering cancelen. Geen probleem, want men had van tevoren al aangegeven dat de boeking onder voorbehoud zou zijn. Nu wordt mij als verhuurder gevraagd om bij Airbnb de reservering te cancelen, maar ik ben bang dat dat consequenties voor mij heeft als verhuurder, omdat bij Airbnb de indruk kan ontstaan dat ik een huurder opeens de deur wijs. Ik heb mijn huurder nu gevraagd zelf de reservering bij Airbnb te cancelen. Is dit terecht?

Groeten, Annemarie

3 Antwoorden 3
Judith34
Level 1
Valkenswaard, Netherlands

Hoi,

Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd en neem aan dat je even wat meer meningen wil horen.

Ja, ik zou de huurder ook laten cancelen, anders is het slecht voor jouw 'score' bij Airbnb.

Ik weet neit wat je annuleringsvoorwaarden zijn maar je kan er altijd voor kiezen om een gast de volledige reissom terug te betalen (ik zou dan wel de kosten die je hebt moeten maken bijv. voor Airbnb eraf halen)

succes! Judith

Sip-and-Annelies0
Level 2
Wijnjewoude, The Netherlands

Ik heb dit ook een keer meegemaakt en de huurder zelf laten cancelen, dit was geen probleem, airbnb heeft coulance regels.

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Judith geeft het juiste antwoord: De gast altijd zelf laten cancellen. en hen ook even  contact laten opnemen met Airbnb.   Als er  verzachtende omstandigheden zijn krijgt de gast volledige vergoeding. Ook wanneer jij strenge annuleringsvoorwaarden hebt ingesteld, Krijg jij  zelfs  jouw 50 % betaald ( min de Airbnb fee) .    Als de  gasten ook een reisverzekering hebben krijgen ze de geleden schade terug van hun verzekering als ze kunnen aantonen dat ze wegens ziekte moetsen cancellen. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf