ID foto geweigerd

ID foto geweigerd

Goedemorgen,

 

Nadat het rijbewijs 3 keer is ingescand en een mooie selfie is aangeleverd geeft de AirBnB app aan dat de registratie nu eindelijk goed verlopen is.

Reservering gemaakt, geld betaald, rustig slapen dus.

 

De volgende morgen worden we verwelkomd met een mailtje dat de reservering is geannuleerd omdat de foto op het rijbewijs te onduidelijk is.

 

Even afgezien van de klantvriendelijkheid en de begrijpelijkheid van dit geheel zijn wij benieuwd naar ervaringen en tips om AirBnB toch zover te krijgen dat wij geaccepteerd zullen worden als gebruiker.

 

Hoe komen we hier uit?

 

Alvast bedankt.

 

Jan Labrie

 

 

 

 

 

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Jan314 ,

Wie heeft de reservering geannuleerd, Airbnb of de gastheer ?

In het eerste geval beter even contact opnemen met Airbnb:

Airbnb Help: contact

 

Met vriendelijk groeten,

Emiel

Maartje5
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Goedendag,  

Er wordt continu (3x poging met paspoort, 3x met rijbewijs) gezegd dat mijn ID niet overeenkomt met mijn Selfie. Hoe kan ik AirBnb ervan overtuigen dat ik ik ben? 

Ook is het mij onduidelijk wat de status van de reservering nu is: ik heb bericht gekregen dat mijn geld wordt teruggestord omdat mijn foto niet geverifieerd kan worden. Maar het appartment dat ik wil boeken is nu niet meer terug te, het lijkt al verhuurd (aan mij?). Graag wil ik zekerheid over deze resevering.

Maartje

 

Beste,

 

Ik ervaar exact dezelfde frustratie dat je niet uit deze loop lijkt te geraken en heel veel onzekerheid hebt.  Bevestiging of hulp rechtstreeks bij AirBnB lijkt mij ook niet mogelijk of toch minst redelijk onvindbaar.

Peter

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf