Identity van mijn gast onbekend

Ellen377
Level 1
Hilversum, Netherlands

Identity van mijn gast onbekend

Morgen krijg ik twee gasten wan wie ik alleen één (echte?) naam weet. Niets meer. Er lijkt een telefoonnummer bekend te zijn bij Airbnb maar dat is niet zichtbaar voor mij. Ik weet niet waar vandaan hij komt, met wie hij komt, wat is de reden van het bezoek... Ik heb hem een bericht gestuurd met de vraag om meer informatie te verstrekken maar hij reageert niet. Ik woon alleen en maak me zorgen wie ik in mijn huis krijg. Gr. Ellen

4 Antwoorden 4
Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

@Ellen377 ,

 

Als je in je kalender op het poppetje (of de foto) klikt krijg je normaliter het telefoonnummer te zien. 

 

Ik denk dat je “direct reserveren” hebt, dan kunnen gasten direct boeken zonder jouw tussenkomst. Als je liever vooraf inzage hebt in wie zou willen reserveren moet je “direct boeken” uit zetten. Bovendien kun je bij je instellingen o.a. aangeven dat je alleen gasten wilt hebben met foto. Natuurlijk blijjft de kans dat er gasten zijn die een foto van hun huisdier ofzo plaatsen. 

 

 

Ellen377
Level 1
Hilversum, Netherlands

Beste Marianne,

 

Dank voor je antwoord. Het lijkt inderdaad dat ik 'direct reserveren' aan heb. Ga dat uit zetten zodat ik in de toekomst niet in dezelfde situatie kom. 

Ik heb contact genomen met community hulp/service center en de telefoonnummer van de gast gekregen. Die is nu ook zichtbaar bij de reservering zelf.

 

Met vriendelijke groet,

Ellen

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Ellen377 

Als je niets weet van de gast (en blijkbaar ook vooraf niets vraagt) , waarom accepteer je dan de boeking ?

Tenzij je "Direct reserveren" AAN hebt staan, maar ook dan zijn er selektie mogelijkheden.

Overigens staat het telefoonnummer (indien opgegeven) van de gast in de reservering.

Als je de boel niet vertrouwd, kun je evt. contact opnemen met Airbnb:

Contact Airbnb - Community Guide [Updated]

vr.gr.,

Emiel

Ellen377
Level 1
Hilversum, Netherlands

Beste Emiel,

Dankje voor je reactie. Ik heb blijkbaar 'direct reserveren' aan. Ga dat veranderen. Voor de toekomst.

Ik heb contact genomen met community hulp/service center en de telefoonnummer van de gast ontvangen. 

Ik ga vanuit dat alles (toch) in orde is...

Met vriendelijke groet,

Ellen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf