Inbegrepen bedlinnen/ handdoeken

Herma3
Level 2
Lunteren, Netherlands

Inbegrepen bedlinnen/ handdoeken

Hallo allemaal,

Wij verhuren ons vakantiehuis Klomp Sy Huis nu al meer dan een jaar via Airbnb. Dat bevalt ons erg goed.

Bij ons krijgen de gasten de kans zelf hun beddengoed/handdoeken mee te nemen. Willen ze dat niet dan kunnen ze het huren. Dit doen we omdat we zelf bij verschillende vakantieparken zijn geweest waar je verplicht moet huren.  Die verplichting willen we niet voor onze gasten opleggen.

 

Bij  onze advertentie hebben we wil de basisvoorziening aan staan, omdat we altijd 1 handdoekje in de wc, wc papier, zeep op 3 plekken en keukenlinnen hebben in ons huis.  Op veel parken in Nederland vind deze dingen niet en moet je het zelf meenemen.

 

We vinden persoonlijk  dat handdoeken en beddenlinnen niet een basisvoorziening zijn in een vakantiehuis. We zijn geen hotel waar je bedlinnen en handdoeken zijn inbegrepen bij de prijs. 

 

We proberen ons vakantiehuis aan te bieden voor een schappelijke prijs.  We vinden dat het daarbij ook nog beddengoed en handdoeken leveren iets te veel van het goede dan. 

.

Mijn vraag is wat jullie daarvan vinden? Wie is het met ons eens dat handdoeken en/of bedlinnen niet basisverzoeningen hoeven te horen. 

 

Herma Klomp

Verhuurder van Klomp Sy Huis

 

 

2 Antwoorden 2
Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

Hallo @Herma3 

De basisvoorzieningen gelden voor wanneer je gasten in je eigen huis ontvangt, als je vrienden  bij jou  komen logeren,  geef je hen ook een opgemaakt bed en handdoeken. Ook in een Bed& Breakfast krijgen de gasten beddengoed en handdoeken  Jij verhuurt echter  een los vakantiehuis,  en  in vakantiehuisjes is de gewoonte vaak anders. Wanneer je maar . goed duidelijk maakt dat men zelf kan kiezen: linnengoed zelf meenemen of een linnenpakket huren, is er niets aan de hand. JIJ bepaald  hoe je het wil doen, maar communiceer dit  wel goed vantevoren met jouw gasten, zodat je weet dat ze op de hoogte zijn van de keuze die ze hebben.

Ik zou de basisvoorzieningen UIt zetten als je geen lakens verschaft, want een Airbnb huurder verwacht, wanneer dat aan staat, dat men dan kan rekenen op wat er staat opgesomd bij de basis voorzieningen: Handdoeken, beddengoed, zeep en wc-papier. In je beschrijving kan je dan weer zeggen dat er wel keukenlinnen en wc papier wordt verschaft, zodat gasten dat niet mee hoeven te nemen .

Communicatie is ten allen tijde belangrijk en meteen ook een leuke manier om contact te maken met je gasten!  Veel plezier met de verhuur!

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

@Herma3 @Mirjam0 

 

Ja ik sluit me helemaal aan bij @Herma3  dat je heel duidelijk moet zijn in je communicatie naar de gasten toe, zodat ze weten wat ze wel en niet kunnen verwachten.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf