Is een superhost nog wel mogelijk in Amsterdam?

Mustafa9
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Is een superhost nog wel mogelijk in Amsterdam?

"Superhosts worden vier keer per jaar beoordeeld. Gedurende elke evaluatieperiode kunnen verhuurders de Superhoststatus verkrijgen, behouden of kwijtraken, gebaseerd op hun activiteiten gedurende de afgelopen 12 maanden.

Om je Superhost-status te behouden moet je tijdens elke evaluatieperiode voldoen aan de Superhost-vereisten.

Je kunt in het Superhost gedeelte van je dashboard je voortgang volgen."

 

Om te voldoen aan een super host status dien je een x aantal keren je huis te verhuren en aan de voorwaarde te voldoen. Nu je in Amsterdam nog maar 60 dagen kunt verhuren, is het dan nog wel mogelijk om een super host status te behouden? 

 

Ik voldoe nu net aan de voorwaarde maar ben door mijn dagen heen (nog 3 over tot eind van het jaar). Verlies ik dan ook gelijk mijn super host status of kijkt men ook naar volgend jaar?

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Mustafa9,

 

Dit is helaas een onvermijdelijke consequentie van het beleid van de gemeente Amsterdam.

Airbnb zal daar absoluut geen rekening mee houden. En ik heb ondertussen ook begrepen dat het voornemen van de gemeente Amsterdam is, om het aantal verhuurnachten nog verder terug te brengen.

Het enige wat je eventueel nog zou kunnen doen is trachten kortere verblijven aan te trekken. Maar dat heeft ook weer de nodige consequenties.

 

Het is helaas niet anders.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf