Klachten over mijn gasten indienen.

Sven7
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Klachten over mijn gasten indienen.

Beste Allemaal,

 

Ik heb sinds een week gasten die over alles klagen. En dan niet klagen om een reden, maar puur klagen om de prijs omlaag te krijgen. Ze hebben een e-mail aan air bnb gestuurd dat er geen airco zou zijn die er wel is, waardoor ik al 20% van mijn inkomsten kwijt ben, omdat air bnb de gast geloofd. Hiernaast dumpen ze het vuilnis gewoon in de gang in mijn apartementen complex, waardoor er een enorme stank is ontstaan. Ze trekken zich van niks iets aan en blijven maar klagen en klagen terwijl alles perfect in orde is. Weet iemand hoe ik Air bnb hierover bericheten en hoe ik met ze in contact kom?? Ik ben ten einde raar met deze gasten. 

8 Antwoorden 8
Sharmie0
Level 1
Belgiek, BE

Je kan toch foto's naar Airb&b sturen om dat alles aan te tonen. Ten eerste neem ik aan dat je de airco's van je ruimtes op foto kan aantonen. Daarnaast kun je foto's maken van de troep. Zo kan Airb &b toch borg inhouden? Of denk ik te simpel? 😉

By the way super vervelend voor jullie om zulke gasten te hebben. Sterkte ermee

Grt Sharmie
Sharmie0
Level 1
Belgiek, BE

Je kan toch foto's naar Airb&b sturen om dat alles aan te tonen. Ten eerste neem ik aan dat je de airco's van je ruimtes op foto kan aantonen. Daarnaast kun je foto's maken van de troep. Zo kan Airb &b toch borg inhouden? Of denk ik te simpel? 😉

By the way super vervelend voor jullie om zulke gasten te hebben. Sterkte ermee

Grt Sharmie
Maria634
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Goedemiddag,

vorige week had ik een stelletje in mijn appartement die er een enorme troep van hebben gemaakt. Overal flessen wijn,pizzaresten door het hele huis,overal afval,rode wijn vlekken op mijn witte tafel,enorme puinzooi in de keuken,handdoeken overal neergegooid,geluidsoverlast en tot overmaat van ramp hebben ze mijn eetkamerstoel gebroken. Ik heb een schadeclaim ingediend waar hij op gereageerd heeft met een ontkenning en een ontzettende negatieve recensie op mijn site. Ik probeer Airbnb hierover te contacten maar dat lukt me niet. Weet iemand op wat voor manier ik mijn verhaal kan doen bij Airbnb? En hieraan gekoppelt ook de vraag of het mogelijk is om deze valse recensie van mijn site te halen( het staat haaks op al de andere recensies die excellent score aangeven.

Moniek1
Level 2
Carvoeiro, Portugal

Hallo Maria,

 

Een zeer late reactie op jouw vraag van lang geleden. Ik loop vaker tegen dit soort problemen aan bij Airbnb maar inderdaad, het is een muur waar niemand door lijkt te komen. Huurders hebben blijkbaar altijd gelijk, verhuurders nooit (zelfs als je verder allemaal super referenties hebt). 

 

Ik ben ook erg benieuwd of iemand al een manier heeft gevonden om eens iets te ondernemen tegen dit soort praktijken. Samen staan we wellicht sterker. 

 

Tuurlijk weggaan bij Airbnb gaat altijd maar dat is de makkelijkste weg voor hun....

 

Groet

Olna

Isabelle678
Level 1
Oudenburg, Belgium

Beste

 

Het doet ergens deugd om dit te lezen. Ook wij hadden een heel negatieve ervaring met een huurder. Nadien gaf hij ons een 1-ster review vol leugens en beweerde hij bovendien dat ik agressief was en dat hij bijna de politie moest bellen. Voor de rest hebben wij alleen maar goede recencies. Blijkbaar kan een huurder dus echt om het even wat schrijven en vind je geen verhaal bij Airbnb... De huurder heeft dus inderdaad altijd gelijk!

 

vriendelijke groeten

Isabelle

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Allen,

 

Sorry voor de onderstaande lange reactie 😞

Maar wellicht hebben jullie er iets aan.

 

Gelukkig hebben wij dit zelf nog niet meegemaakt. Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat als je maar lang genoeg verhuurt. Dat je dan vanzelf een keer tegen de verkeerde huurder aanloopt. Het is slechts een kwestie van tijd en/of aantallen.

Ook merk je op diverse internet fora, dat discussies zeer snel kunnen escaleren. Het per ongeluk weglaten van een punt of een lidwoord kan daar al de oorzaak van zijn. Zelfs onbegrip van de functionaliteit kan al tot de nodige frictie en frustratie leiden.

 

Een paar kanttekeningen – van mijn zijde:

  • De geldstroom loopt van de huurder via Airbnb naar de verhuurder. Dus is het niet vreemd dat Airbnb geneigd zal zijn om de huurder eerder gelijk te geven. Hij of zij die betaald, bepaald immers.
    Tevens heeft Airbnb in principe geen tekort aan verhuurders, maar kunnen ze altijd meer huurders/huurdernachten gebruiken!
    Dus ja, de verhuurder is bij voorbaat de onderliggende partij. En realiseer jezelf dat ook, alvorens een discussie begint.
  • Communicatie is zeer belangrijk. Probeer daarom zoveel mogelijk de communicatie via de Airbnb message thread te laten verlopen. Dan kun je daar later eventueel op terugvallen.
    Lees een te versturen bericht nogmaals aandachtig door, alvorens je op de knop: “versturen” drukt.
  • Benader problemen altijd op een positieve wijze! Wees meegaand! Je vangt immers meer vliegen met stroop dan met azijn.
    Dus als er melding gemaakt wordt, dat er iets stuk gegaan is – of als er een probleem is. Kun je beter eerst vragen of er iemand eventueel verwondingen opgelopen heeft of erg geschrokken is. Daarmee toon je begrip en kweek je goodwill, en wordt het vervolggesprek over een eventuele vergoeding of oplossing veel gemakkelijker.
  • Weeg zorgvuldig de consequenties af – van eventuele discussies – over welk onderwerp dan ook! Met andere woorden: Tegen welke extra kosten kijk je aan en wat zijn de mogelijke financiële consequenties van een eventuele wraakrecensie (gederfde inkomsten).
    Deze 2 zaken gaan binnen Airbnb, helaas hand in hand. Het is niet anders.
  • Zorg voor goede documentatie! Dus zet zo ongeveer alles op de foto. En maak ook regelmatig nieuwe foto’s (Een foto van 5 jaar geleden, zegt niet zoveel meer natuurlijk).
    Een uitgebreide huishandleiding kan ook erg handig zijn. Die hebben we zelf ook. En deze bevat allerlei tips en ook ‘links’ naar de originele handleidingen bij de fabrikant van alle apparatuur. Omdat we de link naar het document ook via Airbnb naar de gast sturen. Hebben we ook hier dus bewijs van.
  • Als je investeert, zorg dan voor kwaliteit en kijk ook naar de hufterbestendigheid van de investering. Vraag jezelf af: Hoe zou Mr. Bean ermee om kunnen gaan 🙂
    Een ander gaat namelijk nooit zo om met jouw spullen, zoals je dat zelf zou doen.
  • Zorg voor een persoonlijke check-in en overhaast die niet! Zorg ervoor dat de gast alles begrijpt en gezien heeft. Dan kunnen ze later niet makkelijk zeggen dat er al een defect was.
  • Naast ieder berichtje en de gast zelf - op Airbnb, staat een vlaggetje. Met dat vlaggetje kun je de gast en/of bepaalde berichten rapporteren aan Airbnb. Een speciaal team van Airbnb gaat er dan naar kijken en je eventueel contacteren (Zo kun je jezelf een beetje voorsprong geven, mochten er later discussies ontstaan).
  • Als je extra kosten in rekening moet brengen, zorg dan voor volledige transparantie.
    Dus neem bijvoorbeeld vooraf gezamenlijk de meter op en laat weten wat de uiteindelijke eenheidsprijs is. Zorg ervoor dat de gast de stand ook tussentijds kan bekijken.
    Rond het uiteindelijke te betalen bedrag altijd iets in je eigen nadeel af.
  • Maak wederzijdse verwachtingen duidelijk en spreek die uit.
    Als je bijvoorbeeld geen schoonmaakkosten in rekening brengt, ga er dan niet klakkeloos van uit dat de ander daarom ook wel zal begrijpen dat ze de accommodatie netjes achter moeten laten.
    Tevens kunnen ook culturele verschillen behoorlijk groot zijn. Wat voor de een heel normaal is, kan voor de ander een grove belediging of nalatigheid zijn.
  • Het is onze ervaring dat er in meer dan de helft van de verhuren wel ‘iets’ gebeurd.
    Variërend van een gebroken glas tot een gebroken voet. Het lijkt soms wel of gasten hun verstand ook maar thuis gelaten hebben.

 

@Isabelle678, Je hebt inderdaad hele goede recensies, maar die heeft Lokendra ook!

Uiteraard ken ik het hele verhaal niet. Maar het moge duidelijk zijn, dat er ergens tussen jullie frictie ontstaan is. En dat is uiteindelijk behoorlijk geëscaleerd. Een langdurige relatie tussen jullie beiden, zal er dan wel niet inzitten 😉

 

Wellicht dat je later, als de woede eenmaal wat afgezakt is. Nog eens een keer goed naar zijn recensie kunt kijken (zonder meteen weer boos te worden). Stel dat je er conclusies tot verbeteringen uit kunt trekken, dan heb je toch nog wat gewonnen aan de hele ervaring.

Misschien zitten er dingen bij, die niet meteen duidelijk worden vanuit je foto’s.

Ook heb je bijvoorbeeld geen Engelstalige vertaling van de tekst in je advertentie staan (Dus moeten de meeste potentiele gasten alweer op een knopje drukken om de advertentie te kunnen lezen).

En een algeheel probleem op Airbnb: Gasten/mensen lezen niet of nauwelijks.

Plaatjes zeggen nu eenmaal meer dan 1.000 woorden.

 

Ps. Je hebt in je advertentie staan dat je een contante borg vraagt voor het verbruik van de nuts voorzieningen. Uiteraard zeer begrijpelijk – en ook gemakkelijk, MAAR het is wel TEGEN de regels van Airbnb!!!!

Feitelijk zou je hier het resolutiecentrum voor moeten gebruiken. Je zou dit dan duidelijk in je huisregels dienen op te nemen (Want die moeten gasten immers accepteren als ze de accommodatie boeken)!

 

Ook wij hebben wel eens gasten die de accommodatie vies achter laten. En anderen hebben de accommodatie zo ongeveer ‘uitgelikt’, alvorens ze vertrokken.

Sommige gasten melden problemen netjes en willen er ook voor betalen. En weer anderen weten nergens van en ontkennen alles.

De een laat overdags (als ze niet aanwezig zijn) de Airco volop draaien, en de ander wil zijn ‘ecologische voetafdruk’ minimaliseren.

Ik heb zelf een spreadsheet ontwikkeld. Dewelke - op basis van een aantal parameters die bij de diverse reizen horen - een inschatting maakt van de maandelijkse kosten. En wat denk je? Dat klopt nog redelijk ook!

 

Eenmaal ingediende recensies van Airbnb af krijgen is heel lastig. Dit gebeurd eigenlijk alleen als zowel de huurder als de verhuurder instemmen. Of als de recensie in strijd is met het beleid van Airbnb. Aanpassen van een recensie gebeurd eigenlijk al helemaal niet.

 

Succes!

Richard432
Level 2
Xaló, Spain

Alles op Airbnb is een groot probleem met huurders.

Wie betaald bepaald zijn antwoorden.

NU ik heb al diverse rot ervaringen met mogelijke klanten , deze lezen niet de advertenties alleen plaatje en prijs is belangrijk.

Waardeloze huurders zijn het de laagste soort probeert via dit kanaal alles uit . Betalen buiten de site om en kortingen. Vragen hoe ver is strand en nog veel onzin die allemaal beschreven en op foto,s staan.

Ben sinds 2 maanden op Booking.com en Expedia gaan staan. Kosten 15 % van mijn prijzen en geen vragen van domme huurders. Prijzen flink omhoog gebracht en al diverse boekingen. Beter publiek en zeer goede ervaringen. Deze hebben wel de school afgemaakt zal ik maar zeggen.

Kontakten met deze websites zijn prima , in tegenstelling met Airbnb die verstoppen zich alleen maar en geven huurders in alles gelijk. Beoordelingen van 1 ster en onterecht blijven op de site staan.

Nee als dit zo doorgaat zie ik veel verhuurders vertrekken , want die zijn het slachtvee voor deze American first firma.   Trump metaliteit.

Laat horen wie er net zo over denkt en steun mij in akties tegen deze rare praktijken van Airbnd

Ellen386
Level 2
The Hague, Netherlands

Een gast (Gert)heeft mijn vertrouwen geschonden en nu gelooft AirBNB hem.
In feite betwijfel ik zijn profiel. Ik las recensies dat hij het huis schoon en netjes had achterliet. Omdat ik een lief katje heb (vermeld op de advertentie) ben ik altijd extra voorzichtig met wie ik het huis binnenbreng. Gert zou rond 18u aankomen, ik had hem gevraagd me een half uur voor aankomst een berichtje te sturen of me te bellen. Ik heb de sleutel aan de buurvrouw gegeven en zij heeft meer dan een uur gewacht. Toen ik hem eindelijk belde, was hij in de buurt maar had hij geen contact met mij opgenomen. Na de eerste nacht stuurde ik een aantal berichten naar Gert om te vragen of alles in orde was in het huis en of de kat in orde was. Gert reageerde niet op mijn berichten, uiteindelijk heb ik hem gebeld. Gert zei dat alles in orde was. Ik bood hem gratis parkeergelegenheid in de straat aan. Hij stuurde het kenteken van zijn auto en ik schreef hem in op de bezoekerskaart en vroeg hem te laten weten wanneer hij met de auto ergens anders heen ging, zodat ik mij spaarzame uren niet aan een auto zou verliezen. Na een dag of twee, zonder van hem gehoord te hebben, stuurde ik hem een bericht met de vraag of alles in orde was en of zijn auto nog steeds op straat geparkeerd stond. Geen reactie. Toen ik hem eindelijk een bericht per sms stuurde met het bericht dat mijn dochter wilde komen kijken of alles in orde was met de kat, kreeg ik een antwoord.
Dat hij het huis had verlaten voor een hotel...............................................
Mijn dochter ging naar het huis om de poes op te halen en vond een grote puinhoop en een gestresste kat. 5 appels op de grond, overal snoeppapier, aarde, gootsteen vol met lepels, vuilnisbak vol plastic.
Gootsteen en afvoer vol scheerschuim, stoppels en haar. Vaatwasser vol met schone en vuile vaatwerk doorelkaar.
Na het uitchecken stuurde Gert een fotoshoot naar AirBNB met volle vieze vaatwasser, haren in doucheput. Zijn eigen haar. En zijn eigen vieze vaat . Met de klacht dat ik dit huis vies had aangeboden. En hij vraagt zijn geld terug. Ik weiger en stuur bovenstaande tekst naar AirBNB. Wat gebeurd, ze geven hem gelijk.
Ik ben geschokt. Mijn vertrouwen is geschonden.

Ellen Adjoa

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf