Late check-in

Eelkje0
Level 1
Giethoorn, Netherlands

Late check-in

In deze week is het al 2x gebeurd( en het is al veel vaker gebeurd) dat mensen, om wat voor reden dan ook veel te laat in willen checken of gewoon veel te laat aankomen.

Ik heb mijn incheck tijden duidelijk vermeld en vermeld dit ook nog in een extra bericht.

Toch zijn mijn bevindingen dat mensen gewoon 21.30- 22u aan komen zonder iets of te laat te melden, de laatste tijd.

Ik vind dit erg vervelend want als ik 's avonds zelf nog iets te doen heb of weg moet, moet ik dit elke keer afzeggen.

Ook als je zelf vroeg op moet staan vind ik het niet fijn om zo laat nog gasten te ontvangen.

Herkent iemand dit en hoe kan ik het voorkomen dat mensen zelf hun incheck tijden ,zonder enig overleg, gaan bepalen?

Zij overnachten immers in mijn huis....

Ik hoor t graag.

2 Antwoorden 2
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo Eelkje,

 

Wij hebben dit ook regelmatig (meestal heeft het met hun vluchttijden temaken) maar gelukkig gaat dat bij ons tot nu toe bijna altijd in goed overleg.

 

Succes en groetjes,

Lia

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

Hallo @Eelkje0

 

Zoals je schrijft, de gasten overnachten in jouw huis, dus jíj bepaalt de regels en de inchecktijden.

Misschien zou je bij het nogmaals in een extra bericht vermelden van je inchecktijden kunnen toevoegen dat inchecken ná de genoemde tijden niet mogelijk is. Dan zou je dus ook mensen daadwerkelijk niet moeten toelaten of reserveringen niet moeten accepteren als mensen al van tevoren aangeven zich niet aan die tijden te kunnen/willen houden. 

Er kan natuurlijk wel altijd sprake zijn van overmacht: autopech, trein- of vluchtvertraging; dan verwacht je dat mensen je daarvan op de hoogte stellen...in mijn ervaring doen ze dat ook. In dat geval zou je een uitzondering moeten maken, denk ik.

 

Het blijft lastig... zorg er in ieder geval wel voor dat alle communicatie via het Airbnb kanaal verloopt, dan kan  geen er onduidelijkheid zijn.

 

Met vriendelijke groet

Barbera

 

 

 

 

 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf