Lekkage

Britt42
Level 2
Netherlands

Lekkage

Beste,

 

Door de storm van afgelopen dagen heb ik veel lekkage in huis. De gasten kunnen komen en slapen, maar het lijkt me niet optimaal voor beide partijen. Is het mogelijk om de datum te annuleren zonder dat een van beide partijen hier nadelen van ondervindt?

 

 

3 Antwoorden 3
Marianne283
Level 3
Sittard, Netherlands

Ik heb iets dergelijks meegemaakt en wilde niet zelf annuleren omdat ik dan mijn superhost status zou kunnen kwijtraken. Ik heb de gasten in een berichtje vermeld hoe de situatie was en gezegd dat ze alsnog welkom waren, maar dat als ze zouden annuleren ik ze de huurprijs zou laten terugbetalen. Ze zouden dan hooguit de servicekosten van airbnb moeten betalen (afhankelijk van de data en de mate van annuleringsvoorwaarden die een huurder heeft). Een gast is gewoon gekomen en vond het attent dat ik hem gewaarschuwd had, de andere gast heeft alsnog geannuleerd.

 

Wat ik in ieder geval zou aanraden is de gasten op de hoogte te stellen, zo voorkom je hopenlijk achteraf negatieve recensies. Succes! 

Charlotte512
Level 1
Hilversum, Netherlands

Hi Brit,

 

Hier hetzelfde, sterker nog onze gastenkamers zijn afgeschreven. Ik heb direct contact opgenomen met airbnb en foto’s meegestuurd.

 

daarnaast heb ik direct een bericht gestuurd naar alle gasten de komende tijd om hen zo snel mogelijk te informeren.

 

Tot slot heeft airbnb alles geannuleerd, zonder dat ik daar een notitie van krijg in m’n profiel en zonde kosten.

 

succes met de schade!

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Britt42, is het je nog gelukt om contact op te nemen met Airbnb? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf