Meer dan 16 feestende gasten, veel schade, geen antwoord van Airbnb

Opgelost!
Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

Meer dan 16 feestende gasten, veel schade, geen antwoord van Airbnb

Dag allemaal,

 

Ik verhuur een luxueus vakantiehuis voor families aan het strand. Afgelopen weekend werd het gehuurd door ook een Airbnb verhuurder voor 15 personen. Vooraf duidelijk heb ik direct bij de reservatie vermeld dat we ingericht zijn voor families ( max 8 volwassen en 9 kinderen ) en niet voor 15 volwassenen. Nooit antwoord terug gehad en ik kreeg al een slecht gevoel.  Ook de dag zelf geen antwoord van mijn gasten, ze gingen rond 20 uur toekomen, ze kwamen na middernacht aan ( ik heb ze code gegeven van de deur en niet gezien). De volgende dag ontving ik van meerdere buren bericht dat ze erg luid waren, muziek, drank en met meer dan 16 personen. Ik ben gaan kijken, ze waren er niet, ze waren vertrokken met een bierfiets. Het terras lag overhoop met onze meubels van binnen, de voordeur stond open dus ben naar binnen gaan.  Kots op de muren, overal sigarettenpeuken, bierflessen uitgegoten, Arcade console verplaats ( werkt niet meer twv 5000 euro!), 15 kratten bier, marihuana en slaapzakken, dus duidelijk meer dan 15 personen en gefeest.  Ik belde met Airbnb, in paniek om te zeggen dat ik niet weet wat te doen. Ze gingen de gasten contacteren en mij laten weten wat ik moest doen. geen reactie !!

 

We  hebben dan zelf gezegd dat ze de woning moesten verlaten, ondertussen kwamen er nog meer gasten af... Sommige waren geschrokken en gaven toe dat het uit de hand was gelopen.  Ze beloofde alles op te ruimen, we kwamen overeen dat ze dan nog een nacht konden blijven.   Inderdaad alles werd opgeruimd, wat logisch is. Desondanks hebben we vandaag 18 uur moeten schoonmaken en gezien dat ook onze professionele oven niet meer werkt ( handvat afgebroken). De zetel is vol vlekken en sommige muren moeten geverfd worden. 

 

De video's en foto's hoe wij de woning hebben aangetroffen werden doorgestuurd op zaterdag doorgestuurd naar Airbnb. 

 

De gasten hebben een recensie achtergelaten en eisen 500 euro schadevergoeding omdat wij in de woning zijn geweest zonder hun toestemming. 

 

Als ik Airbnb contacteer en vraag wat ik hiermee moet doen vallen ze uit de lucht en krijg je in slecht engels ( communicatie verloopt steeds zo moeilijk !!) dat ze het gaan bekijken.  

 

Kan iemand mij adviseren wat ik moet doen? 

 

Alvast bedankt,

Groetjes

Lisette 

 

 

1 Beste Antwoord
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Lisette51 

 

Het is in ieder geval zaaks (volgens de Airbnb spelregels) een claim in te dienen:

Bescherming-voor-hosts-bij-schade

 

 

 

 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

14 Antwoorden 14
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Lisette51 

 

Het is in ieder geval zaaks (volgens de Airbnb spelregels) een claim in te dienen:

Bescherming-voor-hosts-bij-schade

 

 

 

 

Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

Dank je wel voor dit antwoord. We gaan dit doen, ook al begreep ik uit de mails van Airbnb dat ik dit niet meer moest doen. 

 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ja dit is inderdaad een nachtmerrie, vreselijk!

Hopelijk krijgen jullie de schade vergoed aan de hand van de foto's.

 

Veel succes!

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

O jee dat is toch de nachtmerrie voor iedere host. Goed dat je foto's hebt gemaakt en inderdaad alles via de claim indienen binnen 14 dagen. 

 

Misschien handig om een camera te installeren die op de voordeur gericht is en dit te vermelden in de advertentie? Ik kan me voorstellen dat meer feestgangers dergelijke woningen willen huren. 

Dank je wel! Een camera is inderdaad geen slecht idee, we gaan dit verder onderzoeken. Al meer dan 10 jaar verhuren we via Airbnb, nooit problemen gehad, altijd superhost status kunnen aanhouden. Helaas nu zeer teleurgesteld in bereikbaarheid van Airbnb, voel me echt in de steek gelaten. 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dit klinkt vreselijk @Lisette51. Ik ga dit nogmaals doorgeven aan het team. 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

dag @Quincy , ik heb deze ochtend eindelijk nieuws ontvangen van Airbnb. Het ziet ernaar uit dat ik tussenkomst krijg. 

 

Ik weet alleen niet goed hoe ik het moet oplossen met recensie. Ik moet nog een recensie geven aan mijn huurder, dit zal natuurlijk niet goed zijn.  Ze mogen nooit meer ergens kunnen huren, ondanks dat ze verhuurder zijn!  De recensie naar mij toe zal niet goed zijn voor mijn superhost status en de gevolgen daardoor (minder reservaties..)

 

Ik krijg ook herinneringen om die 500 euro schadevergoeding te betalen aan mijn huurder te betalen. Dat is echt heel straf !

 

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Gelukkig heb je wat gehoord van Airbnb @Lisette51@Wim-En-Lia0 @Kirsten266 @Emiel1, hebben jullie misschien tips voor het schrijven van een recensie? 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Ik zou gewoon heel eerlijk zijn hoe alles verlopen is en ook dat ze nog geld toe eisen. 

Recensies  zijn de visitekaartjes/paspoorten van de gasten. Ik zie soms gasten met 3 sterren maar verder  alleen een positieve tekst erbij.  Dan begrijp ik de host niet die er geen begeleidende tekst bij heeft gedaan. Ik wil dan weten waarom ze 3 sterren hebben gegeven 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Ja ik sluit me helemaal aan bij @Kirsten266 al vond ik het in het begin wel lastig om een minder goede recensie aan gasten maar ook dat heb ik ondertussen gelukkig wel geleerd 😉 

Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

@Quincy @Kirsten266 @Wim-En-Lia0 @Emiel1  Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van uitkomst. Gisteren ontving ik een uitbetaling vanuit 'resolutions' het is een percentage van de schade, maar toch blij met deze vergoeding en erkenning!  groetjes uit Oostduinkerke, Lisette 

Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Wat fijn, super @Lisette51 toch een beetje een gevoel van gerechtigheid 😉

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Lisette51 Joh jeetje wat een erg verhaal. Ik zou inderdaad ook een feitelijk verhaal als recensie schrijven. Zorg dat er vooral geen emotie in je verhaal zit, want als de recensie van je gasten niet weggehaald wordt zijn er nieuwsgierige mensen die op zoek gaan naar jouw verhaal over dit gebeuren. Als jouw verhaal emotioneel is dan reflecteert dat op jouw als host. Dit zijn mensen die echt nooit meer zouden mogen huren op Airbnb. Ik hoop echt voor jouw dat Airbnb de recensie van de gasten weghaalt. Als ik in de buurt woonde zou ik je komen helpen met verven. Sterkte met alles 🌺🌺🌺🌺🌺

Groetjes Katja
Lisette51
Level 3
Koksijde, Belgium

@Katja202 Dank je wel voor je steun en tip! Ondertussen schadevergoeding gekregen van Airbnb, de gast liet een 3* waardering achter zonder tekst. Ik heb zijn profiel laten blokkeren ( is nu tijdelijk want ze zijn het aan het onderzoeken) omdat zijn naam en woonplaats niet juist waren, ondanks dat hij ook verhuurder is ? groetjes uit Oostduinkerke, Lisette 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf