Mijn account gehackt en verwijderd geld weg

Opgelost!
Wilma40
Level 2
Middelburg, Netherlands

Mijn account gehackt en verwijderd geld weg

Hallo,

 

Mijn account (die van mijn man, dus niet deze) op airbnb is gehackt en verwijderd. Nu is er eerst een appartement geboekt en vervolgens geannuleerd. Maar omdat daarna direct ons account is verwijderd staat er dat we 0 euro resistutie terugkrijgen. Weg geld, weg 574 euro. Als je geen account hebt kan je daarna ook lekker niks meer. Wat nu? Bellen heeft geen zin aangezien je niet herkent wordt. Iemand een idee?

 

Groetjes Wilma

1 Beste Antwoord
Wilma40
Level 2
Middelburg, Netherlands

Hey @Jorien1 ,

 

Na uren aan de telefoon met Airbnb, hebben ze het terug gestort. Dit duurde allemaal nogal lang, verschillende mensen aan de telefoon gehad. Je moet echt even de juiste aan de lijn krijgen 😉 Hopelijk wil iemand met je meedenken, veel succes!

 

Groetjes Wilma

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

9 Antwoorden 9
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Wilma40,

 

Zo te zien heb je dus ook een ander account.

Dus dan zou Airbnb je ook moeten herkennen (op dit account).

 

Ik zou je dan ook willen adviseren om direct met Airbnb te bellen op: +31 20 52 22 333 (Wellicht Engels-Sprekend).

En de situatie uitleggen.

 

Wat ik niet helemaal begrijp: Je meldt dat er eerst een appartement geboekt is, en daarna geannuleerd.

Hoe kan je dan je geld kwijt zijn? Of heb je het over de 50% restitutie bij een annulering (Beleid: Streng)?

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Jorien1
Level 1
Utrecht, Netherlands

Hoi Wilma,

Bij mij is gister avond exact het zelfde gebeurt. Direct contact opgenomen met airbnb die het nu aan het uitzoeken zijn. Mag ik vragen hoe het bij jou is afgelopen?

 

Groetjes,

Jorien

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Wilma40 @Jorien1 

Ik ben bang datWilma je bericht misschien niet leest. Als je de volgende keer begint met "@" dan kun je een geadresseerde   kiezen. Dat heb ik nu even voor je gedaan

Wilma40
Level 2
Middelburg, Netherlands

Hey @Jorien1 ,

 

Na uren aan de telefoon met Airbnb, hebben ze het terug gestort. Dit duurde allemaal nogal lang, verschillende mensen aan de telefoon gehad. Je moet echt even de juiste aan de lijn krijgen 😉 Hopelijk wil iemand met je meedenken, veel succes!

 

Groetjes Wilma

Pien7
Level 2
Amsterdam, The Netherlands

Hoi Wilma, 

 

Ik hoop dat dit nog jouw account is, en jij dit leest. Ik zit nu in precies dezelfde situatie. En weet niet meer wat ik moet doen. Ben er al dagen mee bezig. Was bellen voor jou de enige optie? 

Ze blijven maar volhouden geld te over hebben gemaakt en ik heb niks ontvangen. Nu houden ze geld van mij in. 

 

Groeten, Pien

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Pien7 

 

Je zult WIlma moeten "taggen" (nu maar even voor je gedaan : @Wilma40 ), anders weet ze niet dat er een bericht is.

 

Als Airbnb geld heeft overgemaakt, dat moet die actie zichtbaar zijn in je Transaction History. Ook heb je er een email van ontvangen.

Jo520
Level 1
Meppel, Netherlands

Ik krijg vanavond twee emailtjes dat ik een appartement in bukarest zou hebben geboekt. Via mijn creditcard betaald. Ik ben het niet geweest. Klaarblijkelijk hebben ze dit via mijn account kunnen doen. Direct wachtwoord en creditcard gegevens verwijderd. En Airbnb gebeld via +31 20 52 22 333. Engels sprekende dame die aangaf dat ze het geld ging laten terug storten en de boeking ging annuleren. Nu in afwachting.

 

Groetjes 
JO

Ivonne68
Level 1
Netherlands

17 mei heeft mijn vrouw heeft onze tweede vakantiewoning op een nieuw account aangemeld onder de naam Henk. Bij nader inzien en na overleg met de airbnb casemanger werd besloten dit te cancelen.

Dit account zou samengevoegd worden op het account Ivonne. Nu zijn er twee mogelijkheden om dit huis te huren en we hebben zelfs een boeking waar we niets vanaf weten, er is geen communicatie op de eigenaar 'Henk' en ik kom er niet in want het mailadres wordt niet herkend.

Ook geen betaling ontvangen maar wel gasten!

Wie heeft er een tip, het urenlang bellen en mailen heb ik al gehad, account Henk is verwijderd geweest maar staat nu weer op de site.

 

Jan-and-Larilen0
Level 1
Netherlands

10 september j.l. ook gehackt en was er voor ons een duur appartement geboekt ergens diep in Rusland. Voor bijna 1 maand lang met 8 volwassenen.

Kortom zo duur mogelijk.

Inmiddels was ruim 1300 E afgeschreven en gelukkig belde mijn C.C. mij. dat er geprobeerd was om 1700 E af te boeken en er kort daarvoor al die 1300E was afgeboekt. Maar dat zij dit eerst met mij wilden verifiëren voor de 1700E.

Alle alarmbellen rinkelen uiteraard en gelijk Airbnb ingeseind die gelijk actie hebben ondernomen.

De frauduleuze boeking is nu gecanceld en mijn geld wordt teruggestort (pray pray)

Nu kom je er snel achter omdat je C.C. mij alert is maar wat als je pas 1 maand later je Creditcard overview krijgt ?

Kortom vlp netjes opgelost lijkt het, alhoewel eerst dat bedrag terug zien.

Ik ben voortaan bang om een AirBnB account te hebben want zolang er een andere reis in staat (en dit is bij ons het geval), kan je je creditcard niet loskoppelen en ben je kwetsbaar. 

Ik heb ook niet het gevoel dat de hack bij mij zit.

Iemand ervaring mee waar de hack zat, thuis of bij Airbnb?

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf