Niet beantwoorden van berichten

Opgelost!
Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

Niet beantwoorden van berichten

Hai Allemaal,

 

Hoe gaan jullie om met het niet beantwoorden van berichten door gasten?

Ik heb nu al een paar keer een berichtje gestuurd waarin ik de gasten een paar vragen stel, maar er komt gewoon simpel weg geen antwoord. Sommigen reageren wel hoor. Ik heb dan ook de conclusie getrokken dat het niet aan mijn telefoon of Airbnb ligt (bv berichten komen niet aan)

 

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Katja
1 Beste Antwoord
Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Dat is inderdaad een boeking die ik ook zou nakijken @Katja202 !

 

Ik zou er op wijzen dat het profiel niet compleet is en niet voldoet aan de voorwaarden van Airbnb. Ze kan hem aanpassen zodat het verblijf door kan gaan en anders wordt hij geanuleerd. Meestal helpt dat wel 😉

 

Als ze dan nog niet reageert zou ik meer bedenkingen krijgen en eerlijk gezegd zou ik dan contact opnemen met Airbnb en misschien toch annuleren tenzij Airbnb met een oplossing komt.

 

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

18 Antwoorden 18
Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Barbera0  ik heb dezelfde indruk soms dat mensen er inderdaad niet meer naar omkijken. Het contact via whatsapp verloopt echt veel makkelijker maar dan moeten ze natuurlijk wel eerst geboekt hebben. 

Echt ongelofelijk dat je aanvraag weigert en de gasten zeggen tot dan en dan , ik moet er bijna om lachen 🙂 

Ik heb ooit gehad toen was er geboekt voor 1 nacht en niets meer gehoord. Tot 's nachts 2 uur zitten wachten , steeds berichtjes gestuurd en airbnb gebeld die ook geen contact kregen. Bleek achteraf dat die gast zijn telefoon was verloren en ergens rondzwierf in Nederland. Dan heeft appen dus ook geen zin 😞 

Barbera0
Level 8
Elburg, Netherlands

@Sineke0 Ja, idd ongelofelijk....ik hoop alleen maar dat ze niet nu denken dat ze geboekt hebben en dat ze er dan een dag voordat ze afreizen achter komen dat dat niet zo is..

Tot diep in de nacht wachten op een gast die ergens in het land rondzwerft is ook bizar...heb je ooit contact gekregen met die persoon?

Bij de volgende  geboekte gast van wie ik niets hoor ga ik inderdaad maar appen, wel zo fijn om te weten waar je aantoe bent

Sineke0
Level 10
Mill, Netherlands

@Barbera0  Nee die heeft nooit iets laten weten aan mij maar wel aan airbnb geld terugvragen , nou ik heb een klein deel teruggeven want ik kan er ook niets aan doen als hij niet op zijn telefoon let.

Echt hoor appen werkt gewoon veel directer en beter. Mensen zeiden tegen mij ook weleens idd oh als ik geboekt heb kijk ik verder eigenlijk niet. 

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Sineke0 @Barbera0 @Bob297 @Sina25 Hmmm als ik zo jullie ervaringen lees dan is een porretje op de app dat je een bericht gestuurd hebt via airbnb message service niet een slecht idee. En dan bedoel ik enkel dan naar gasten die niet zo communicatief zijn 😶😁

Als ze je bericht dan nog negeren … ja dan houdt het wel een beetje op. 
En die pushberichten is ook zo, als je die uitzet dan wordt het idd ook niet wat. Maar whatsapp heeft bijna iedereen wel aan 😀

heej thanks allemaal ik heb weer het een en ander geleerd. Top. Fijn

fijne avond en goed weekend allemaal

Groetjes Katja

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf