Niet jouw type gasten in huis, hoe voorkom je dat?

Hester-En-Leendert0
Level 1
Arnhem, Netherlands

Niet jouw type gasten in huis, hoe voorkom je dat?

Onze advertentie is m.i. heel helder; geen feestjes, niet roken, wij hebben huisdieren , een kind in huisetc. Met tekst en foto;s hopen we dat we een bepaald slag gasten enthousiast maken. En dus ook een bepaalde groep minder enthousiast maken. We willen graag een klik met onze gasten en we houden rekening met hen zoals we ook graag zien dat zij rekening houden met ons. Enfin, dat gaat in 99% van de gevallen meer dan goed en zijn we heel happy met onze gasten.  Onze B&B is geschikt voor 4 personen. Als er 4 vrouwen boeken dan gaan bij ons de alarmbellen af. Wat het is weten we niet maar 4 mannen of een gemende samenstelling levert niet zoveel gedoe op als 4 vrouwen. Ik heb altijd deja-vu;s van mijn tijd als spoorstudent en de huishoudbeurs was weer gaande. Geen groep die zoveel herrie maakt als vrouwen bij elkaar. Dit weekend was het weer feest; vier 50+dames die een avondje uit zouden,  keurig in de kleertjes en de make up, hoogopgeleid , welbespraakt.Eenmaal rond 17.00 gearriveerd werd er eerst ingedronken, luid gillend en gierend. En de alcohol moest nog aangevuld want ik kwam de dames tegen in de supermarkt tegenover..luid gierend struikelden ze door de zaak, als meiden van 16. Ik verstopte me nog bij de tijdschriften..maar oef..te laat, 'ohonze gahastvrouhuws! huh...kijk es naar mijn tong?' Ze stak hem voor me uit, donkerblauw wassie. Omdat ik een verdronken avond in het vooruitzicht zag, vroeg ik vriendelijk of ze rekening wilden houden met onze dochter. Ze sjouwden een doosje van 6 flesjes mee. De volgende dag zat de koffie tegen het plafond en de make up op de handdoeken.  Hoe communiceer je vriendelijk dat groepen dames niet meer welkom zijn? 

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Hester-En-Leendert0,

 

Dat is een hele lastige vraag!

 

Volgens Airbnb worden advertenties het meest gekozen, volgens de navolgende 3 criteria:

  1. Prijs
  2. Recensies
  3. Foto’s

 

De bijbehorende tekst lezen, wordt meestal achterwege gelaten - door gasten.

Dus in jouw geval zou ik dit trachten op te lossen met een ontmoedigende foto bij de eerste 5 foto’s.

Hoe je dat precies zou moeten doen, weet ik ook niet.

Het is dus een suggestie.

 

Je zou het eventueel ook nog middels de titel van je advertentie kunnen proberen.

 

Succes!

Hester-En-Leendert0
Level 1
Arnhem, Netherlands

hoi Cor, fijn dat je meedenkt! dat van die eerste 5 foto;s dat is wel wat idd. 

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf