Onaangekondigde wijziging

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Onaangekondigde wijziging

In de Engelstalige community verschijnen berichten dat Airbnb softwarewijzigingen heeft aangebracht, waardoor in aantal advertenties de "gedeelde ruimtes" en/of het aantal bedden niet meer klopt. Misschien zaaks om even de advertenties te checken. Ik zag zelf in ieder geval dat er plotseling veel nieuwe opties zijn bijgekomen in de sectie "kamers en ruimtes" onder "advertentiegegevens". Ik vind het (ook) raar dat dit niet door Airbnb wordt gecommuniceerd. Misschien kan de admin  @Quincy het doorgeven ?

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Emiel1,

 

Het is niet onbekend dat Airbnb nogal eens wijzigingen doorvoert, zonder daar verder ook maar iets over te communiceren. Ook worden sommige van deze wijzigingen geleidelijk en/of eerst regionaal doorgevoerd.

Het klinkt misschien een beetje raar, maar regelmatig je eigen advertentie in de gaten houden en de configuratie nalopen. Kan zeker geen kwaad.

 

De door jouw vermelde wijziging heeft zich inmiddels ook bij ons voorgedaan.

Dus ik moest ook weer even wat dingetjes recht zetten en aanvullen (bestaande foto’s toewijzen aan de diverse ruimtes en dergelijke).

 

Zo wordt tegenwoordig ook de All-Time Rating van een advertentie getoond op de overzichtspagina’s. Zelfs met een precisie van 2 decimalen!

In plaats van een precisie tot op een halve ster.

Ondanks dat wij het zeker niet slecht doen, heb ik hier toch wat gemengde gevoelens bij.

Recensies zijn nu eenmaal subjectief en een hoge precisie van die recensie-waarderingen passen daar niet goed bij.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf