Onterechte beschuldiging

Petra228
Level 2
Beinsdorp, Netherlands

Onterechte beschuldiging

Beste mede hosts,

 

Ik zit echt in een zeer vervelende situatie. Een gast van een maand geleden heeft gebruik gemaakt 2 dagen van onze hottub. Dit was tegen een extra betaling.  Ontzettend dom van me om achteraf om geld te vragen en niet vooraf. Ik heb haar op allerlei manieren geprobeerd te bereiken maar ze blokkeerd me gelijk. Ze heeft geen recensie achtergelaten maar ik wel over haar. Ik weet zeker dat ze uit wraak dit doet. De recensie die ik heb geschreven was zeker niet positief maar heb het zeker netjes gehouden. Nu heeft zij bij Airbnb een maand later een klacht ingediend dat ik camera’s bij de hottub heb hangen. Ik ben op non actief gezet en er loopt een onderzoek. Ik heb alleen een camera bij de voordeur hangen en dit staat ook in mijn huisregels. 

De resensie die ik over haar heb geschreven is verwijderd. Ik heb het gevoel dat ik als een crimineel wordt behandeld en voel me totaal  machteloos. 

Dit duurt nu al 4 dagen.

 

3 Antwoorden 3
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Petra228 

Airbnb is extreem streng als het gaat om camera's. Het is een Amerikaans bedrijf en bang voor claims.

Op de engelstalige community heb ik meermalen gezien dat een advertentie zonder pardon gepauzeerd wordt als er ook maar enige onenigheid is over camera's. Dus dat is bij jou ook gebeurd. Wat me wel verbaasd is dat je review is verwijderd. Ben wel ben benieuwd wat daar in heeft gestaan wat voor Airbnb een reden was om te verwijderen.Verder zul je het "onderzoek" af moeten wachten. Helaas is de kwaliteit van de "klantenservice"  tot een bedenkelijk nivo gezakt in loop der tijd, dus verwacht daar weinig van. Waarschijnlijk ligt je zaak nu bij het "Trust en safety" team en die kun je niet rechtstreeks benaderen en staan helaas niet bekend om snel handelen.

 

.NB Was de betreffende gast toevallig uit Amerika ?

 

vr.gr.,

Emiel

Petra228
Level 2
Beinsdorp, Netherlands

Beste Emiel, 

 

Ja alles ligt bij Trust & Safety. Ze zijn nog steeds met hun onderzoek bezig. Begrijp niet wat ze allemaal aan het onderzoeken zijn. Heb 2 camera’s hangen 1 bij de voor deur en 1 bij de achterdeur (Prive). Heb ze alle info gegeven. Zelf een kopie van de factuur van het beveiligingsbedrijf.  In de recensie stond dat deze gast niet vraagt maar eist. En dat het hele appartement vol zal met vloeibare make up en lipstick. Dat ze niet betaald voor extra service en niet aan te bevelen. Maar wacht eerst dit af en dan ga ik wel achter die recensie aan.  Ze kwam niet uit de Us maar uit de Uk. Hoop dat het goed afloopt.

 

Groetjes Petra

Hoi Petra,

Ik ken dat gevoel dat ze je als een crimineel behandelen. Ik heb zelf (Amerikaanse) gasten gehad die zonder iets te melden weg zijn gegaan een uur na check in omdat ze de trappen te steil vonden. Het bleek dat ik niet duidelijk had aangegeven dat de derde slaapkamer niet op de eerste maar op de tweede verdieping is. Deze mensen hebben mij later toen ik vroeg of alles in orde was letterlijk geschreven dat ze fysiek niet in staat zijn om überhaupt een van die trappen op te komen en hebben zelfs een doktersverklaring toegevoegd. Nu moet ik ze een 100% refund geven vanwege het feit dat in de advertentie de tweede trap niet stond vermeld terwijl ze zelf aangeven dat ze überhaupt de eerste trap niet eens op komen. Overigens zijn beide trappen exact hetzelfde en gewoon standaard trappen voor NL, niks bijzonders. Ik hoop dat het voor jou beter afloopt! Succes en houd ons op de hoogte!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf