Oplaad mogelijkheid voor auto

Hans652
Level 1
Netherlands

Oplaad mogelijkheid voor auto

Goedendag Airbnb-ers.

 

Ik rij een Elektrische auto en als ik op zoek ga naar een accommodatie gebruik ik 99% de Booking.com site omdat dit op dit moment nog de énige site is waar je een tick-box hebt voor: Oplaadpunt voor elektrische voertuigen

 

Wat ik dus écht niet snap, gezien het feit:

-Auto industrie MILJARDEN pompt in EV auto's

-Overheden MILJOENEN pompt in infrastructuur

-Shell (maar ook andere) MILJARDEN pompt in snellaadstations

-Lidl Aldi en meerdere andere zelfs GRATIS laden aanbieden (veelal Duitsland) om klanten te lokken (en flink verdienen aan hun inkopen)

 

zóu je verwachten dat airbnb / hotels.com e.a. ZSM deze optie toevoegen,

of zelf nog verbeteren door ook een schuifje te plaatsen met bijhorende kWh prijs

 

nop, nada,niks. En ik hád pakweg 2 jaar geleden al aangegeven of ze dit nog gaan doen.

 

Vanuit verhuurderskant is het OOK big Business, zeker als je panelen hebt en maar een paar ct per kWh terug krijgt van de leverancier.

Dan is het véél beter om méér klanten te trekken met: Oplaadpunt voor elektrische voertuigen en dan een redelijk (of zelfs gratis) tarief te hanteren.

 

Wat denken jullie van /over de toekomst en EV rijden?

 

mvgr

Hans

 

 

 

8 Antwoorden 8
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Hans652 dat is inderdaad wel bijzonder en echt een gemiste kans zoals ik het hoor. 

Zou zeker top zijn als airbnb dit als zoekoptie zou vermelden. 

@quincy is het een idee om deze tip door te zetten? 

Ik zag even geleden dat Hotels.com óók al dat OPLAADPUNT filter heeft, en dat maakt airbnb dan de hekkenluiter.. (wanneer??)

 

Jammer, want als "brandstof" rijder had airbnb bij mij de voorkeur van deze 3 grootste,

maar nu alleen bij nood en is booking.com de éérste die ik gebruik.

 

Laten we hopen dat airbnb dit zsm oppakt en dan nét nog een stukje vriendelijker gaat doorvoeren 🙂

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Dankjewel voor de tag @Kirsten266! 🙂

 

@Hans652, oplaadpunt voor elektrische voertuigen kun je selecteren bij voorzieningen (zie afbeelding). Ik denk overigens ook dat we straks allemaal wel elektrisch rijden, dus er zullen waarschijnlijk wel meerdere Hosts zijn die dit gaan aanbieden. Zelf heb ik geen auto nodig omdat ik in het centrum van Londen woon en dus maak ik gebruik van het openbaar vervoer (wat sneller is dan de auto). In de parkeergarage van het gebouw waar ik woon zijn wel veel oplaadpunten voor elektrische auto's. De kosten/verbruik kan allemaal netjes via een app bijgehouden worden volgens de buren. 

 

Screenshot 2022-01-21 at 16.40.08.png

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Hans652
Level 1
Netherlands

Hallo Kirsten,

Indien je dit filter aanzet en je zoekt bv omgeving Wurzburg, dan zie je afhankelijk van je prijsinstelling verschillende mogelijkheden op de kaart.

Hoover je echter over deze "gefilterde" mogelijkheden dan zie je érg veel van deze "gefilterde" mogelijkheden waarbij OPLAADDPUNT is doorgestreept, ofwel géén oplaadpunt terwijl filter toch echt aanstaat.

Daarbij nog een kanttekening dat een oplaadpunt "in de buurt" niet valt onder oplaadpunt auto omdat je dan weer krijgt: 3km verderop (waar ík een paar keer tegenaan liep bij doorvragen) in de straat, in de wijk etc etc.

 

Oplaadpunt auto = EIGEN oplaadpunt, en niet ergens in de buurt.

Ik heb nu bv een paar hotels én appartement én eigen kamer geboekt via booking.com waarbij de oplaadmogelijkheid op éigen terrein is (kan ook eigenlijk niet anders).

 

Voor mijn volgende trips (liefst via airbnb) zou ik (en ook ándere EV rijders..) graag het volgende zien

1) een werkend filter OPLAADMOGELIJKHEID EIGEN TERREIN

2) indien airbnb "de andere sites" wil aftroeven, een laadvermogen schuifbalkje (al te zien op vele websites en hebben jullie al voor prijs-range)

3) om EV rijders écht te lokken naar airbnb, het kWh tarief. (schuifbalkje 🙂 )

Ik heb nu bv inclusief laden hotels,appartement én privekamer en dat is wel zo luxe,

-geen irritatie bij zoeken/selecteren,

-geen vraagteken of de auto wel vól is wanneer je verder gaat,

-en géén onduidelijkheid over bv €0,65 ct/kWh en dus extra 30,= per nacht bijlappen.

 

Ik hoop dat voor mijn volgende trips ik ook airbnb weer kan gaan gebruiken met deze fijne mogelijkheden.

 

mvgr

Hans

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Hans652, ik snap wat je hier probeert uit te leggen 🙂.  Dit is erg goede feedback! 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

HERMAN-and-An1
Level 1
Melle, Belgium

Meer en meer mensen vragen de mogelijkheid om hun elektrische wagen op te laden aan de vakantiewoning. Huurders doen dat nu via de stopcontacten en dat kost behoorlijk wat. Extra hiervoor betalen wil men niet. Argument is dat de prijs per nacht inclusief elektriciteit is. Zijn hier oplossingen voor bekend?

Hans652
Level 1
Netherlands

Ik check éérst of ik kan laden op eigen terrein en niet "ergens in de buurt / straat /wijk"

en dán vraag ik wat de capaciteit is, bv stopcontact of echt een lader,

 

en daarbij het kWh tarief zodat ik weet waar ik aan toe ben.

Dat is voor beide partijen dan duidelijk.

Katja202
Level 10
Ruinen, Netherlands

@Hans652 @HERMAN-and-An1 @Quincy @Kirsten266 Ik vind dit wel een nadenkertje hoor. Het eerste punt waar ik een beetje moeite mee heb, beetje maar hoor :-), Airbnb is geen hotels.com. Airbnb zijn mensen die een deel van hun huis beschikbaar stellen voor andere particulieren om gebruik van te maken. Dit is een andere manier van reizen, wat juist leuk is. Dat betekent ook dat we niet net als Hotels allerlei aanverwante dingen hebben. We doen wat we kunnen om gasten tegemoet te komen. Maar we hebben bijvoorbeeld geen roomservice tot diep in de nacht. En geen gym. Zo hebben wij bijvoorbeeld geen elektrische auto en daarmee ook geen laadpaal voor elektrische auto's. De kilowatt prijs van elektriciteit is momenteel 0,588 ct. Een auto laden in zijn geheel is plusminus 20,7 Kilowatt. Dat maakt dat 1x opladen van een auto €12,17 euro kost. Dat is 1/5 van mijn nachttarief. Uhhhh!!! Hans652 is een echte gentlemen en geeft aan dat hij bereid is de kosten te betalen, supers. Maar als je het in de voorzieningen lijst zet van je accomodatie betekent dat inderdaad dat het opladen van je auto bij de prijs in zit. Dat betekent dus dat ik een keus moet maken. Of de prijs van een nacht gaat met €12,17 euro omhoog, met als gevolg dat ik te duur ben voor alle mensen die geen elektrische auto hebben. Of ik draai verlies op de boekingen met een elektrische auto. En dan heb ik het nog niet over de gasten die er niet van uit gaan dat ze de extra elektriciteit zelf moeten betalen. Het punt is een beetje dat als iemand met een Diesel auto komt ik niet klaar sta met een tankje Diesel om de auto bij te tanken. Zo ook niet als iemand met de trein komt, ik zeg niet declareer het treinkaartje maar bij mij. 

 

Zonnepanelen op het dak hebben is geen garantie meer dat je kunt terug leveren en dus dat de elektra niet zo duur zou zijn. Het net is inmiddels regelmatig overbelast en de eerste omvormers die uitgaan zijn de omvormers van de particulieren. Daarnaast gaat het systeem van terugleveren veranderen in een subsidie regeling. (Die gegarandeerd afgebouwd gaat worden waardoor het niet meer rendabel is). Dus zou je nu iets inrichten dan kan dat over twee of drie jaar weer terug gedraaid worden.

 

Het zijn de dingen van een nieuw tijdperk dat weet ik, maar het feit dat iemand kiest om te reizen op een bepaalde manier moet niet de verantwoordelijkheid zijn van de host of van Airbnb. Als de host en de gast tot een overeenstemming kunnen komen dan is het prima, maar mijns inziens is dit niet aan Airbnb. En zeker niet met een tik box in de voorzieningen, zoals ik al schreef dan hoort het inderdaad bij geleverde service die valt onder het nachttarief.

 

Een betere oplossing zou zijn dat er in het rijtje van schoonmaakkosten/linnengoed huren/service kosten een vinkje bijkomt. Namelijk. Het vinkje elektrische auto opladen en dan met een keuze menu 1x, 2x of 3x. Dan zet je een eerlijk verhaal neer en is niemand de dupe van ook maar iets. Je levert de service, de host kan kiezen er aan mee te doen en de klant kan kiezen wel of niet bij de host opladen. Andere gasten hebben geen last van nachttarieven die omhoog gaan en volgens mij is dan iedereen blij. 

Groetjes Katja

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf