Paar vraagjes over betalingen van huurders, borg en toeristenbelasting

Willeke2
Level 1
Apeldoorn, Netherlands

Paar vraagjes over betalingen van huurders, borg en toeristenbelasting

Hai,

Ik heb een woning te huur staan en heb een paar vraagjes. Hoe weet ik dat de huurders hebben betaald? Of moet ik daar gewoon vanuit gaan? En wij vragen €400 borg. Ik begrijp dat de hurders dit niet hoeven te betalen, klopt dit? Ook zo ik willen weten of AIRBNB de toeristen belasting afrekent met de huurders. Dan nog een laatste vraag. Ik heb een boeking, wat nu?? Ik heb hier ergens een link van gezien maar kan hem niet meer vinden. ... Ik hoop dat iemand mij hiermee even wil helpen, Alvast bedankt.

1 Antwoord 1
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Willeke2,

 

Als je een woning op Airbnb verhuurt en het gaat om zogenaamde korte termijn verhuur (minder dan 28 dagen). En de boeking heeft de status: Geaccepteerd. Dan heeft de gast het volledige bedrag aan Airbnb betaald! Een boeking wordt pas echt definitief als de gast alles betaald heeft.

 

De borg wordt inderdaad nog niet betaald – tijdens het boeken. Maar kan aangesproken worden na een verblijf, indien er schade is en/of er achteraf nog bepaalde verrekeningen plaats moeten vinden.

 

Of Airbnb toeristenbelasting int voor jouw accommodatie, hangt af of de plaatselijke overheid afspraken gemaakt heeft met Airbnb over het innen van toeristenbelasting.

Airbnb heeft momenteel met zo’n 275 lokale overheden over de hele wereld, dit soort afspraken lopen.

Wellicht kun je hier het beste even over bellen met Airbnb op: +31 20 52 22 333 (Wellicht Engelstalig).

 

In de Airbnb App en de Webbrowser, heb je een zogenaamde “Inbox”. Daar staan al je berichten in (Kijk ook even in het Archief, want misschien heb je het bericht per ongeluk gearchiveerd).

 

Succes ermee!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf