Per week verhuren

Phaedra1
Level 2
Zwolle, Netherlands

Per week verhuren

Hoe kan je instellen dat je alleen per week wil verhuren met een vaste aankomstdag?

Ik heb wel al minimaal aantal dagen op 7 gezet en dat ze alleen op zaterdag kunnen aankomen. En omdat ik er niet achter kom hoe het anders kan nu ook het maximaal dagen op 7 gezet. Maar eigenlijk mogen de gasten bv ook 14 of 21 dagen huren, maar niet bv. 8 of 9 dagen, zodat die 2e week niet meer kan verhuurd worden. Want ik zit met vaste kosten voor mijn beheerder per week. Omdat ik ook direct reserveren aan heb staan, heb ik het nu zo opgelost, zodat ik niet voor voldongen feiten sta en verhuur krijg die ik eigenlijk niet wil zeker in het hoogseizoen. 

Ik heb al in de community gezocht, maar deze vraag is al eerder gesteld, maar niet beantwoord. 

 

Mvg,

Phaedra

5 Antwoorden 5
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi Phaedra,

 

Voor zover ik weet, kan dit niet ingesteld worden binnen Airbnb.

Je kunt wel een maximum aantal dagen instellen (7 bijvoorbeeld), maar dan kun je het alleen per week verhuren.

 

Mvrgr,

Cor.

Leo256
Level 1
Tongeren, Belgium

ik wil telkens op een vaste dag per week verhuren om te vermijden dat  huurders bv 1 week boeken en 2 weekends? Dan is week 2 in het seizoen natuurlijk niet meer te verhuren.

kan iemand me helpen

Johan1474
Level 1
Tholen, Netherlands

Hoi Leo, ik loop tegen hetzelfde probleem aan… hoe heb jij dit opgelost?!

Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

Volgens mij kan dit allen met een zakelijk account.  Klopt dat @Emiel1 ?

P.s. wat  een  mooie woning bied je aan! Top succes met de verhuur

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Kirsten266 @Johan1474 

 

Er is geen zakelijk account voor nodig, maar "professional tools" moet geactiveerd worden in het account. Dan kun je nl zowel de check-in dag als de check-uit dag vastleggen.

https://www.airbnb.com/help/article/2499/using-professional-hosting-tools

 

Dus als beide bijv. op zaterdag is, kunnen alleen boekingen van 1 of meerdere weken worden gemaakt die starten/eindigen op zaterdag. Wil je aantal weken limiteren, dan kun je ook nog maximum verblijf op 7 (of 14, 21 etc..) nachten zetten.

 

Wil je alleen maar 1 week verhuren, dan is er een simpeler oplossing (zonder "professional tools"):

Stel maximum en minumum verblijf beide in op 7 nachten en bepaal de check-in dag (bijv. zaterdag, dan alleen boekingen van 7 nachten mogelijk met aankomst/vertrek op zaterdag)

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf