Prijzen in mijn kalender geplaatst

Nanna0
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Prijzen in mijn kalender geplaatst

Hallo!

 

Ik had adviesprijs aangeklikt en ineens zie ik de bodemprijs in mijn kalender geplaatst door airbnb. Niet blij mee....  Hoe kan dit en hoe kan ik dit weghalen?

 

Nanna

1 Antwoord 1
Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Bij de adviesprijzen (of slimme tarieven) houdt Airbnb rekening met prijzen van listings uit je omgeving, de vraag en de tijd van het jaar. Je kunt ervoor kiezen om dit te activeren. Als je dit doet, adviseert Airbnb je ook over een minimum en maximum prijs. Als je niets doet, en dus alleen slimme tarieven activeert, worden deze minimum en maximum prijzen overgenomen.

 

Nu is mij niet helemaal duidelijk of je slimme tarieven hebt geactiveerd, of dat je voor een specifieke dag per ongeluk de adviesprijs hebt overgenomen. In het eerste geval dien je slimme tarieven weer uit te zetten. Dat doe je door rechtsbovenaan in het veld waar je je kalender ziet, te kiezen voor tariefstellingen. Daar zit een aan- en uitknop voor slimme tarieven. In het tweede geval kun je in je kalender op de bewuste dag klikken en dan aan de rechterkant kiezen voor "Prijs aanpassen". Hier kun je de oude prijs weer handmatig terugzetten voor die dag.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf