Probleem met gasten tijdens hun verblijf

Marijke19
Level 2
Kluisbergen, Belgium

Probleem met gasten tijdens hun verblijf

Hallo,

 

Momenteel wordt onze vakantiewoning verhuurd aan Noren. Gisteren hadden ze een probleem met de elektriciteit en gingen we langs om dit probleem op te lossen. Bij aankomst zagen we dat ze de mooie lederen zeteltjes buiten gebruikten. We hebben hen de tuinmeubels getoond (stonden nog in de garage) en deze buiten gezet zodat ze deze konden gebruiken. Toen we deze morgen langs gingen om de elektriciteit nog eens te controleren samen met de installateur, bleek dat ze gisteren toch weer een lederen zeteltje buiten hadden gebruikt en dit ook buiten hadden laten staan. Ook stelden we vast dat ze één van de blusapparaten hebben gebruikt in de living want er zijn plekken op het plafond. Kunnen wij de huurders uit het huis zetten? Moeten wij de politie verwittigen ? Ze vertrekken tijdens de nacht van zondag op maandag. De bedoeling was om morgen na 18 u te controleren en de waarborg weer te geven, maar waarschijnlijk zullen we de waarborg moeten inhouden wegens geleden schade. Wat kunnen we nu het beste doen?

 

Mvg,

Marijke

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Marijke19 ,

Het lijkt mij dat de "politie verwittigen" wat overdreven is, want lijkt mij geen sprake van een delict.

Bovendien vertrekken ze morgen sowieso, dus "huurders uit het huis zetten" is ook nogal verspilling van tijd.

Nog los van de genoemde problemen: een stoel die ongewenst buiten heeft gestaan moet aantoonbaar schade hebben en het brandblusserverhaal begrijp ik niet helemaal (is er brand geweest ?) .

Met vriendelijke groeten,

Emiel

Marijke19
Level 2
Kluisbergen, Belgium

Dag Emiel,

 

Nee, geen brand. Blijkbaar hebben ze nogal veel alcohol gedronken en waarschijnlijk de brandblusser als grap gebruikt. We hebben nu overal plekken op de muren, plafond, tv, schilderij, ... Ocze

Marijke19
Level 2
Kluisbergen, Belgium

Overal liggen blikken van bier, drank, ... Ik vind het gewoon jammer dat huurders geen zorg dragen van het huis dat ze huren. 

 

Marijke 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Marijke19 ,

OK, nu is het duidelijk. Dat is sowieso niet de bedoeling van een brandblusser (bovendien is die ws nu onbruikbaar en moet vervangen worden). Op de zichtbare schade kun je de mensen aanspreken. Geen idee of  dit soort vlekken zich weer goed laten verwijderen. Duidelijk geen gasten die respect hebben voor je huis, dat zal je beoordeling tzt op Airbnb ook ws wel aangeven....

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf